Len 3 minúty denne: jednoduché cviky pre štíhle a krásne nohy pre ženy každého veku

Buďme úprimní, cvičenie nie je najzaujímavejšou aktivitou, ktorú by sme chceli počas dňa vykonávať. Aj napriek tomu, že existujú ľudia, ktorý si bez neho nevedia predstaviť svoj život, väčšina by namiesto neho robila všetko ostatné.

Čo ale majú títo ľudia spoločné? Všetci by chceli vyzerať dobre! Bez ohľadu na to, či ste leniví alebo jednoducho nemáte dostatok času na športovanie, vždy existujú aj iné alternatívy.

Najlepšie je, že pri tejto metóde nemusíte opúšťať pohodlie vášho domova ani utrácať peniaze a čas v drahých fitnes centrách. Stačia vám len tri minúty a sen o štíhlych nohách sa stane skutočnosťou!

Cvik č.1

Tento cvik je okrem nôh zameraný aj na telo ako celok, spevňuje zadok a nie je vylúčené, že pomáha zrýchľovať metabolizmus. Čím dlhšie ho budete vykonávať, tým viac kalórii spálite.

Vytiahnite koleno k hrudníku, vydržte 1-2 sekundy a nohu vrátite naspäť na zem. Opakujte aj s druhou nohou. Postupne začnite zvyšovať tempo. Chrbát majte vo vyrovnanej polohe a pokúste sa príliš nehýbať trupom. Pokúste sa udržať čo najlepšiu rovnováhu, začnete pociťovať pálenie svalov v oblasti nôh

Cvik č.2

Drepy sú populárnym cvikom, no mnoho z nich je vykonávaných v jednoduchšom prevedení. Sú ľudia, ktorí ich nenávidia, ale aj tí, ktorí sa obávajú, že si cvičením poškodia kolená.

Štúdie ukazujú, že v skutočnosti neexistuje žiaden rozdiel medzi rôzymi druhmi drepov. Pri správnej technike dosiahnete opačný efekt – vaše kolená budú časom čoraz viac pevnejšie.

Na to, aby ste urobili hlboký drep správne, vaše boky a zadok by mali ísť dostatočne nízko. Dôležité je aj to, aby kolená nepresahovali úroveň špičiek. Chrbát majte vyrovnaný a váhu tela sústreďte do chodidiel v oblasti päty. Hlboké drepy posilňujú väzy, podporujú dobrú hybnosť a dokážu zmierniť bolesti chrbta.

Cvik č.3

Pri tomto cviku je najdôležitejšie to, aby ste nerobili rýchle pohyby, zaujali pohodlnú pozíciu a zbytočne si neublížili.

Ľahnite si na pravý bok, chrbát držte v rovnej polohe a pravú nohu mierne ohnite v kolene. Ľavú nohu dvihnite tak vysoko, ako je to len možné. Pomaly sa začnite vracať do počiatočnej polohy.

Môžete si dopomáhať aj rukou, no snažte sa, aby najväčšiu prácu vykonávali len vaše nohy.

Cvik č.4

Tento cvik je špeciálne zameraný na vaše nohy, presnejšie vnútorné stehenné svaly.

Ľahnite si na pravý bok a chrbát majte vyrovnaný. Pravú nohu vystrite, ľavú zohnite v kolene a snažte sa ju postaviť pred pravú nohu tak, aby sa chodidlom dotýkala zeme. Pri tomto kroku si dopomôžte aj rukou. Pravú nohu následne pri výdychu dvihnete zo zeme a pri nádychu dáte naspäť k zemi (bez toho, aby ste sa dotýkali podlahy).

Je ti však aj iná možnosť, vďaka ktorej budete do tohto svalu posielať drobné impulzy. Namiesto dvíhania ju držte vo vzduchu a vykonávajte malé pohyby hore a dole.

V prípade, že chcete cítiť, ako vám „horia“ svaly, vyskúšajte pravou nohou krúžiť v smere hodinových ručičiek a naopak.

Nezabudnite vykonávať cviky s každou nohou. Sme presvedčení, že výsledok uvidíte už po krátkej dobe!