Toto je 6 spôsobov, ako zistíte, či je vo vašom organizme nedostatok horčíka. Každá žena by mala spozornieť

 

Dospelí ľudia potrebujú 300-420 mg horčíka denne, aby si v sebe udržali psychickú a fyzickú rovnováhu.

V súčasnosti však vedci pozorujú nedostatok horčíka u 3 zo 4 dospelých ľudí. Nedostatok tejto látky sa zvyčajne vyskytuje u ľudí, ktorí jedia veľa bielkovín, polotovarov a spracované jedlá.

Tieto produkty neobsahujú všetky živiny ktoré naše telo potrebuje, a navyše, sú plné chemických prísad, ktoré môžu nepriaznivo ovplyvniť ľudské zdravie.

Toto sú najnebezpečnejšie príznaky nedostatku horčíka v tele:

  1. Bolesť v rôznych častiach tela

Premier ER

Bolesti hlavy, bolesť brucha alebo nôh sa radia medzi najčastejšie príznaky nedostatku horčíka. Bolesť svalov, čeľuste či nepríjemné pocity pálenia v krku sú ďalšími nepríjemnými faktormi. Často sa to deje spontánne a netrvá to dlho, no nie je to nič príjemné. Ďalším príznakom nedostatku horčíka v tele je bolesť na hrudi, ktorá sa síce vyskytuje pomerne zriedkavo, no môže ísť o úzkostný stav.

  1. Úzkosť a nervozita

 

Nedostatok horčíka ovplyvňuje aj centrálny nervový systém. Príznaky môžu byť veľmi závažné.

Úzkosť, záchvaty paniky, nervozita a rozrušené správanie sú známkami nedostatku horčíka. Nedostatok horčíka v tele ovplyvňuje aj periférny nervový systém. Niekedy to vedie k znecitliveniu v oblasti paží a nôh.

  1. Zvláštnosť

Aj náš kardiovaskulárny systém môže trpieť nedostatkom horčíka čo sa prejavuje silným tlkotom srdca a srdcovou angínou.

V ťažkých prípadoch má človek príznaky podobné srdcovému infarktu.

  1. Zmeny správania

Power of Positivity

Ľudia, ktorí boli vždy uvoľnení a verili vo svoje schopnosti, sú teraz v neustálom napätí, nervózni a pesimistickí.

Vo väčšine prípadov sú to práve ľudia s nedostatkom horčíka, ktorí si nedokážu predstaviť deň bez čokolády. Ženy môžu zaznamenať zmeny v menštruačnom cykle a obe pohlavia nadobúdajú pocit apatie.

  1. Ospalosť a zhoršenie pamäti

 

Medzi ďalšie príznaky nedostatku horčíka patrí ospalosť, apatia, duševná zmätenosť, znížená koncentrácia alebo zhoršenie pamäti.

Poruchy ako svalové zlyhanie, nesúdržnosť reči, znecitlivenie končatín, halucinácie alebo brnenie v tele sa považujú za závažné príznaky nedostatku magnézia.

Príznaky nedostatku horčíka

Bielkovinová diéta

Vyhnite sa veľkému množstvu mäsa, pretože obsahuje veľa vápnika a fosforu. Tieto minerály znižujú absorpciu horčíka v tele.

Okrem toho, spracované potraviny, ako napríklad ryža, múka alebo cukor, sú tiež „hltačmi“ horčíka.

Tabletky

Druhou príčinou nedostatku horčíka v tele môžu spôsobovať niektoré lieky (napríklad antikoncepčné, diuretické, antidiabetické či antituberkulózne).

Ak užívate tieto lieky, poraďte sa so svojím lekárom a on vám odporučí vhodné vitamínové doplnky.

Choroby a operácie

Nedostatok horčíka môže byť spôsobený pankreatitídou, nadmerným potením alebo srdcovými problémami.

Okrem toho, absorpcia horčíka sa môže spájať  s poruchami tráviaceho traktu alebo chirurgickým zákrokom.

Stres

Stres je veľkým spotrebiteľom horčíka a preto by ste mali byť opatrní,  v prípade pretrvávajúcich problémov kontaktuje špecialistu.

Menštruačný cyklus

Ženy počas svojej menštruácie prichádzajú o nemalé množstvo horčíka. Správne stravovanie je preto veľmi dôležitý faktorom, najmä počas tohto obdobia.

Dôležitými zdrojmi horčíka sú celé zrná, orechy, sójové bôby, avokádo, kakaové bôby, hrášok, zelená zelenina, banány, kukurica a citróny.

Nezabudnite tiež na dostatočný príjem tekutín, uprednostňujte čistú vodu.

Všimli ste si na sebe vyššie uvedené príznaky?