Nízkosacharidová chrumkavá pizza z chia semienok a cukety namiesto múky vás dostane

Sen o ľahkej a  dobrej pizzy je odteraz realitou. Jeho stelesnením je práve tento recept.

Táto pizza neobsahuje žiadnu múku. Cesto je zložené zo zeleniny – rozmixovaná mrkva a cuketa, hustotu získa vďaka syru a celistvosť mu dodá vajíčko. Chia semienka urobia z tohto jedla zdravú dobrotu. Hríby a listová zelenina mu dodajú skvelú chuť.

Suroviny:
– 1 vajce
– 250 g syra Halloumi alebo iného tvrdého a slaného syra
– 1 cuketa
– 2 mrkvy
– 2 lyžice chia semienok
– 1 konzerva lúpaných paradajok
– 1 strúčik cesnaku
– polovica cibule
– soľ, korenie, sušené bylinky
– 4 hríby
– 5 cherry paradajok
– 1 hrsť rukoly alebo bazalky

Postup prípravy:
Rúru si predhrejte na 200 stupňov. Chia semienka rozmixujte v mixéri (asi 10 sekúnd). Cuketu a mrkvu nakrájajte na malé kúsky a tiež rozmixujte v mixéri  alebo kuchynskom robote. Preceďte cez sitko, hmotu posoľte, vymiešajte a nechajte postáť v cedníku aspoň 10 minút. Počas tejto doby sa oddelí z hmoty voda. Občas hmotu zamiešajte a potlačte, aby prebytočná voda odtiekla.

Následne pridajte syr, chia semienka, vajce, dochuťte soľou a čiernym korením, či bylinkami a dobre premiešajte v mixéri alebo v kuchynskom robote. Cesto naneste na papier na pečenie, vyformujte z neho placku a pečte asi 20 minút. Predtým si však pripravte paradajky z konzervy. Cibuľu a cesnak pretlačte alebo postrúhajte najemno. Jemne ich opečte v panvici na rozohriatom olivovom oleji. Potom pridajte paradajky z konzervy a duste spolu asi 10 minút. Cesto pretrite takto pripravenou paradajkovou omáčkou, poukladajte naň hríby, paradajky, či iné suroviny a pečte 10 minút. Upečenú pizzu na osvieženie posypte rukolou alebo bazalkou a parmezánom.

Zaujal vás článok, ktorý ste práve čítali? Budeme radi, ak ho podporíte lajkom, zdieľaním alebo komentárom. Je to najlepší spôsob, ako zadarmo podporiť portál mysmezeny.sk, aby sme mohli aj naďalej pre vás pripravovať skvelé články. Ďakujeme 🙂

0 replies on “Nízkosacharidová chrumkavá pizza z chia semienok a cukety namiesto múky vás dostane”