8 častí tela, v ktorých sa hromadí stres. Ako s tým bojovať? Ak vás bolí žalúdok, môže ísť o strach…

Namiesto toho, aby ste vedeli prijať, rozanalyzovať a odstrániť zo seba nepríjemné pocity, skôr sa prikláňate k trendu riešiť všetko za pochodu. Mnohí si myslíme, že sa musíme neustále posúvať vpred a urobiť si čas pre seba, oddýchnuť si, sa považuje za akúsi slabosť.

Myslíme si, že je lepšie ak ignorujeme svoje emócie a predstierame, že ich nemáme. Pravdou je, že žiadne popieranie citov nič nevyrieši. Tým, že svoje emócie neustále posúvame na vedľajšiu koľaj, začneme byť svedkami života plného stresu a nepokoja.

Psychoterapeut a licencovaný sociálny pracovník, Sean Grover, dlho študoval to, kde sa skrývajú naše potláčané emócie. Grover vo svojom výskume zistil, že rôzne negatívne emócie majú fyzické prejavy. Tento jav sa nazýva „somatizácia“ – tendencia prežívať psychické nepohodlie vo forme fyzických symptómov.

Tieto telesné príznaky sa nazývajú „psychosomatické symptómy“, ktoré sú spôsobené duševnými faktormi, ako sú vnútorné konflikty a stres.

Samozrejme, že nie všetky bolesti a nepohodlie, ktoré prežívame, sú psychosomatické. Ale keďže Grover študoval fyzické reakcie svojich klientov na stres, objavili sa opakujúce sa zákonitosti.

Ukázalo sa, že niektoré potlačené emócie, transformované na telesné reakcie, sa opakovane prejavovali na rovnakých miestach.

Majte na pamäti, že v tomto štádiu nie sú psychosomatické reakcie presnou vedou.

Toto sú miesta, kde sa naše negatívne emócie skrývajú najčastejšie:

  1. Spodná časť chrbta: hnev

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt Нижняя часть спины: гнев.

Spodná časť chrbta je presne to miesto, kde sa objavuje potlačený hnev. Ak pociťujete bolesť chrbta bez zjavného dôvodu, môže to byť dôsledok vášho trápenia.

Aby ste sa zbavili tohto symptómu, naučte sa pracovať so svojimi pocitmi a riešite konflikty hneď po tom, čo vzniknú.

  1. Žalúdok: strach

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt Желудок: страх.

Keď sa bojíte, váš žalúdok a črevá majú tendenciu napínať sa.

Čím viac potláčate vaše obavy, tým viac fyzických dôsledkov budete získavať. Keď ste nervózni, je oveľa lepšie priznať si frustráciu a porozprávať sa s vašimi blízkym, alebo si vyliať emócie na kúsok papiera.

Grover vysvetľuje: „Čím lepšie dokážete vyjadriť svoj strach slovami, tým menej sa bude zdržiavať vo vašom tele.”

  1. Srdce a hrudník: „zlomené srdce“

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt Сердце и грудь: "разбитое сердце".

Áno, ukazuje sa, že „zlomené srdce“ nie je len abstraktný pojem. Môžete to cítiť fyzicky.

Niektorí Groverovi klienti zistili, že bolesť sa začala uvoľňovať napríklad po tom, čo svoje emócie prejavili prostredníctvom plaču. Dovtedy im nedokázali pomôcť žiadni doktori ani lieky.

Ak bolesť na srdci či v hrudníku nemá žiaden opodstatnený dôvod, môže sa jednať o psychosomatický symptóm.

  1. Bolesť hlavy: strata kontroly

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt Головная боль: потеря контроля.

Nie všetko v živote je pod vašou kontrolu. V skutočnosti sa môže stať, že sa začnete cítiť omnoho horšie. Všetky tieto emócie sa prejavia bolesťou hlavy.

Upokojte sa a akceptujte to, že niektoré veci idú mimo vás. Vďaka tomu si zjednodušíte tento nepríjemný symptóm.

  1. Napätie v krku a ramenách: preťaženie

 

Ak trpíte napätím v krku a ramenách, ktoré nemá zjavný dôvod, pravdepodobne ste prepracovaný. Toto je jeden z najbežnejších psychosomatických symptómov stresu.

Tipy na zmiernenie stresu: nebojte sa povedať nie, požiadať o podporu alebo sa podeliť o svoje pocity s ostatnými. Vaše telo vám za to poďakuje.

  1. Únava: krivda

Ak v sebe zadržiavate horkosť a odpor, je vysoko pravdepodobné, že viac uškodíte sebe, ako ľuďom, ktorých nemáte v láske.

Tento hnev vám nedovoľuje žiť v prítomnosti a zbytočne vás vyčerpáva. Zameriavanie sa na ľudí, ktorí vám ubližujú, vám odoberá na sile. Namiesto toho sa pokúste upriamiť na odpustenie a rozvoj.

  1. Stŕpnutie: psychologická trauma

Ľudia majú tendenciu potláčať svoje pocity a dokonca aj spomienky, keď je daná udalosť pre nich príliš traumatická. Neraz ste už počuli: „Ani nespomínaj.”

Ak ale neanalyzujeme naše spomienky a skúsenosti, môže to viesť k necitlivosti či novým bolestiam.

Najlepší spôsob, ako si prejsť bolesťou, je jej prijatie a následné vyvodenie záverov.

  1. Nespavosť: úzkosť spôsobená zmenami

Zmeny, ktoré menia naše životy, dobré aj zlé, môžu mať dramatický vplyv na kvalitu spánku. Takéto napätie sa najčastejšie prejavuje, keď sa v našom živote vyskytuje viac zmien, ako by sme chceli: či sa už jedná o nepríjemné prekvapenia, alebo o obdobie významného osobného rastu.

Naučte sa prijímať tieto zmeny, píšte o nich, rozprávajte sa s priateľmi, no čo je najhlavnejšie, nepotláčajte ich!

zdroj:Woman Working

.