6 strečingových cvikov, ktoré vás natrvalo zbavia bolesti sedacieho nervu a chrbtice. Netreba platiť maséra

Ak aj vy ste človekom, ktorý má sedavé zamestnanie alebo vás trápi bolesť chrbta a vyskytlo sa u vás pretrhnutie ischiatického nervu, mali by ste vyskúšať nasledujúce cviky. Vďaka ním zvýšite svoju ohybnosť a posilníte svaly.

Strečing je jedným z hlavných spôsobov, ako zmierniť a eliminovať bolesti chrbta. Koniec koncov, aby bol schopný odolávať každodennému zaťaženiu, musí byť dostatočne flexibilný.

Výhody strečovania sú zrejmé: rozsah pohybov, ktoré môžete vykonávať bez napätia, sa výrazne zvýši. Bude pre vás omnoho jednoduchšie dostať sa k hornej poličke či zdvihnúť zo zeme spadnutú vec.

  1. Poloha ťavy

Populárna jogová poloha – ťava. Kľaknite si na kolená a položte ich na šírku vašej panvy, položte ruky v bok, trup tela ťahajte smerom nahor a uvoľnite dolnú časť chrbta. Potom sa nakloňte dozadu a dlaňami uchopte päty (alebo si položte dlane na chodidlá). S výdychom sa ohnete v hrudnej a krížovej oblasti a hlavu zakloníte dozadu.

  1. Nakláňanie v sede

V joge sa táto poloha (ásana) nazýva Paščimotanásana. Sadnite si a nohy položte naširoko. Rukami sa nakláňajte dopredu dovtedy, kým vám to vaše telo dovolí. Opakujte niekoľkokrát. Účinok tejto ásany:

  • Posilňuje a omladzuje brušné svaly a spodnú časť chrbta
  • Naťahuje chrbtové stavce (v priemere sa dokáže chrbtica predĺžiť až o 7 cm)
  • Omladzuje nervy chrbtice, predovšetkým bedrovú oblasť
  1. Poloha žaby

Postavte sa na štyri. Pomaly sa nakláňajte dopredu – začnete cítiť intenzívne napätie vo vnútornej strane stehien. Po dosiahnutí maximálneho bodu sa zastavte. V prípade, že máte slabinovú prietrž alebo silné bolesti chrbta, dávajte si väčší pozor.

  1. Výpady na stranu

Čupnite si a ruky položte na podlahu. Následne vyrovnajte ľavú nohu do strany. Pravé koleno by malo byť v jednej línii s pravým členkom. Špičku ľavej nohy nasmerujte tak, aby sa pozerala na strop.

  1. Strečing motýľa

Posaďte sa na zem do tureckého sedu s tým rozdielom, že jedno chodidlo sa bude dotýkať toho druhého. Vyrovnajte chrbát a jemne začnite tlačiť lakťami do kolien alebo len pritláčajte dlane do kolien.

  1. Strečing predlaktia

Vyrovnajte chrbát, jednu ruku dajte pred seba a druhou rukou tlačte do ohnutú dlaň smerom do vnútra.

 

Toto sú základné strečové cviky, ktoré vám pomôžu posilniť vaše svaly a zbaviť sa nepríjemných bolestí.

A ako vy bojujete proti bolestiam chrbta?