Za toto by ste u maséra zaplatili desiatky EUR: Účinné cviky na zdravú krčnú chrbticu sa naučíte sami a zadarmo

Poznáte nepríjemnú bolesť krku, ktorá zatemňuje myseľ? A čo bolesť v bedrovej oblasti? Tieto bolesti patria medzi najviac nepríjemné. Ak vás bolia práve tieto časti chrbtice, znamená to že môžu nastať vážne problémy.

Cvičenie jogy na liečbu takýchto ochorení je v súčasnosti veľmi populárne. Tí, ktorí vyskúšali niekoľko  rôznych cvikov na posilnenie krku a chrbtice, už cvičia len jogu! Toto cvičenie eliminuje nepríjemné svalové bolesti.

Tu je zopár cvikov, ktoré vám pomôžu zmierniť bolesti krku. Chrbtica bude menej napätá, čo ocenia najmä tí, ktorí majú sedavé zamestnanie!

Terapeutická joga

1. Ľahnite si na chrbát a zopnite ruky zozadu. Čo najviac ich ponaťahujte. Dbajte na jemné pohyby aby ste si nepoškodili väzivo.

2. Kľaknite si na kolená, položte lakte na stojan ako a hlavu tlačte nadol, ako vidíte na obrázku. Ostaňte v tejto polohe a 10 krát sa zhlboka nadýchnite.

3. Z kľaku prejdite do sedu, a chyťte si ruky za chrbtom ako je to znázornené na obrázku. Dýchajte zhlboka, hlavu držte rovno. Toto je jedno z tých cvičení, ktoré môže byť veľmi bolestivé, ale jeho účinky sú skvelé.

4. Postavte sa, predkloňte sa dopredu, nohy mierne rozkročte na šírku ramien. Chyťte si ruky a vytočte ich za hlavu a ťahajte ich čo najviac dopredu.

5. Oprite sa predlaktiami o stenu paralelne pod úroveň ramien, pričom majte lakte naširoko. Urobte pár krokov späť od steny a hlavu majte voľne. Opakujte toto cvičenie na päť hlbokých nádychov.

6. Položte si jednu podložku pod hlavu a druhú pod pás. Nechajte svoje telo relaxovať v tejto polohe. Ostaňte v tejto polohe, počítajte si päť nádychov.

7. Postavte sa „ na štyri“, jednu ruku ťahajte pod seba na bok, druhú ruku ťahajte pred seba. Hlava musí byť spustená nadol a opretá o podlahu. Ťahajte ruky rôznymi smermi, zhlboka dýchajte.

8. V sede ťahajte stehno k opačnému lakťu, ako to vidíte n a obrázku.  Voľná ruka by mala byť mierne zasunutá. Opakujte toto cvičenie pre obe nohy, uistite sa, že svaly stehien sú dobre napnuté.

A nakoniec jedna veľmi dôležitá rada, ktorá vám pomôže vyhnúť sa bolesti na krku. Pri chôdzi sa vyhýbajte pozeraniu do telefónu! Pre krk je to veľmi neprirodzená poloha. Aby si krk mohol odpočinúť, brada by mala byť mierne spustená nadol a akoby tlačená na krk. Takto bude uvoľnený a bolesti vás viac nebudú trápiť.

zdroj:takprosto.cc