Ženy by mali spať viac ako 8 hodín denne! Prečo?

Spánok je pre zdravie žien mimoriadne dôležitý. Posilňuje imunitný systém, zmierňuje únavu, dodáva skvelú náladu. Ako dobre sa cítite, keď si môžete konečne pospať?

Nedostatok spánku naopak spôsobuje nepokoj, depresiu a úzkosť. Rovnaký účinok sa dosiahne, ak prekročíte dĺžku spánku, to znamená, že ležíte v posteli až do obeda.

Predpokladá sa, že pre dobrý odpočinok potrebujete asi 8 hodín spánku. Podľa nového výskumu to pre ženy nie je celkom dostatočný čas na regeneráciu. Ich činnosť mozgu je oveľa vyššia ako u mužov, takže musia spať dlhšie.

Toto sa stane s vaším telom, ak budete spánku venovať aspoň 10 hodín:

  1. Zlepšenie pamäti

Plnohodnotný spánok dokáže zlepšiť vašu pamäť. Ak si chcete zapamätať reč, ktorú ste si pripravili na prezentáciu, prečítajte si ju večer a choďte spať. Ráno si všetko ešte raz zopakujte a môžete sa smelo pustiť do prezentácie pred vašimi kolegami. Váš mozog si bude pamätať všetko až do poslednej čiarky.

  1. Objavíte v sebe kreatívnosť

Doprajte si dostatok spánku ešte skôr, ako vezmete do ruky štetec a začnete maľovať obraz. Podľa vedcov, v sne váš mozog aktívne spracováva to, čo počas dňa vidí a počuje. Po zoradenia týchto informácii získavate viac priestoru pre samotnú fantáziu.

  1. Dosiahnete nebývalé športové výkony

Ak ste športovec alebo chodíte do posilňovne, je dôležité, aby ste svojmu telu poskytovali dostatok spánku. Podľa štúdie vedcov zo Stanfordskej univerzity sa výkon futbalových hráčov zlepšil o viac ako 50%, keď prešli na 10-hodinový spánok.

Po takomto odpočinku sa cítili pokojne, plní energie a rýchlejšie sa zotavovali zo zranení.

  1. Zlepšíte si vnímanie a koncentráciu

Ak ste celú noc neopustili telefón z rúk, nečakajte, že sa ráno rýchlo zapojíte do pracovného režimu. Aby mohol váš mozog správne fungovať, nechajte ho odpočívať a doprajte mu dostatok spánku. Plnohodnotný oddych je nutný pre všetky systémy nášho tela.

  1. Zlepšenie zdravia

Telo a mozog potrebujú dostatok času na obnovu zásob energie, obnovu svalov, spracovanie informácií (niet divu, že sa hovorí, že „ráno je múdrejšie večera“ – po spánku sa mnohé problémy stávajú zrozumiteľnejšie) a stabilizujú náladu a chuť do jedla.

Podľa vedcov, ľudia, ktorí správne oddychujú strácajú viac tuku. Nie je to skvelé?

  1. Zbavíte sa stresu

Stresový hormón ovplyvňuje stav srdca.  Kvalitný spánok vám ho pomôže znížiť. Nedostatok vedie k ďalším vážnym následkom, ako je napríklad nervové vyčerpanie.

Nedostatok spánku vedie k tomu, že imunitný systém produkuje menej protilátok a preto zvyšuje riziko ochorenia.

zdroj: Mind Waft