5 jednoduchých tipov od osobného doktora Kráľovskej rodiny, ktoré Vám pomôžu ostať zdravými a mladými

Britská Kráľovná Alžbeta II. má 92 rokov, ale stále zvláda chodiť na tisíce obchodných stretnutí ročne a byť súčasťou dôležitých vládnych rozhodnutí. Cíti sa dobre nielen preto, žeby mala extrémne pevné zdravie, ale aj preto že sa jej dostáva profesionálnej medicínskej pomoci. Naťastie pre nás, jeden z Kráľovniných doktorov, Mosaraf Ali, zdieľal jeho tajomstvá s verejnosťou.

Vybrali sme pre Vás najdôležitejšie základné princípy zdravého životného štýlu, podľa ktorých sa riadia všetci členovia Kráľovskej rodiny.

 

Ak žijete zdravým životným štýlom, 80% chorôb nebude vyžadovať pomoc doktora.

© itsmevichet / imgur   © QJosephP / reddit

Najdôležitejším faktom, ktorý sa snaží Dr. Ali vysvetliť je, že ak ste zdraví, Vaše telo dokáže zvládnuť väčšinu problémov, ktoré sa mu pripletú do cesty. Nádchy, poranenia, zápaly, úrazy a dokonca aj zlomeniny – zdravé telo nepotrebuje veľa medicínskej starostlivosti aby zvládlo tieto problémy.

 

Našou úlohou je udržiavať svoje telo zdravé, aby bolo schopné bojovať s vnútornými aj vonkajšími útokmi.

 

Ako zistiť stav svojho zdravia?

 

© eastnews   © eastnews

 

Tu je zopár vecí, ktorým by ste podľa Dr. Aliho mali venovať pozornosť, ak chcete porozumieť či ste vo forme alebo nie:

– Psychická a fyzická vytrvalosť : Zdraví ľudia sa budia oddýchnutí, strávia svoj deň aktívnym spôsobom a unavia sa až večer.

– Vystretý chrbát : Ukazuje to, že všetky svaly, nervy a kosti v tele sú v poriadku.

– Zdravý spánok : Zdraví ľudia zaspia rýchlo a spia dobre.

– Jasný a zdravý celkový vzhľad

– Dobrý apetít : Zdraví ľudia necítia žiadnu nechuť k jedlu a taktiež nechcú jesť príliš. Jedia pravidelne a s chuťou.

Vrásky, kruhy pod očami a ostatné problémy nie sú vždy signálmi zdravotných problémov. Všetci z nás majú rôzne gény a fyziologické črty ktoré určujú rýchlosť starnutia. Je to viditeľné, ak sa pozriete na Vojvodkyne, Meghan a Catherine : fakt, že Catherine vyzerá trošku staršie neznamená, že nie je taká zdravá ako Meghan.

Tip: Sledujte príznaky zdravotných problémov. Ak sa unavíte rýchlejšie, spíte horšie, alebo jete viac alebo menej ako bežne, mali by ste navšíviť špecialistu.

 

Môžete použiť jazyk na detekciu zdravotných problémov.

 

5 Simple Tips From the Royal Family’s Personal Doctor That Can Help You Stay Healthy and Young

 

Jazyk je skvelý indikátor toho čo sa deje v tele.

 

– Ak je špička jazyka červená, môže to poukazovať na problémy so srdcom, alebo jete príliš veľa rýchlych sacharidov ako čokoláda alebo iné sladkosti.

– Sivý povlak indikuje zápchu a znamená že črevá nefungujú správne.

– Tmavé červené miesta sú znakom anémie.

– Žltý povlak môže indikovať problémy spojené s pečeňou.

– Hlboké línie na jazyku môžu byť symptómom vredov alebo gastritídy.

– Pokrčený jazyk s priehľadnou vrstvou slín znamená, že vám chýba voda.

 

Tip: Pozrite si svoj jazyk z času na čas keď sa pozeráte do zrkadla. Ak sa farba zmenila, alebo je viditeľný nejaký povlak alebo ryhy, mali by ste to konzultovať so špecialistom.

 

Tipy na správnu výživu od Britskej Kráľovny

 

5 Simple Tips From the Royal Family’s Personal Doctor That Can Help You Stay Healthy and Young

 

Výživa je jednou z najdôležitejších faktorov pre naše zdravie. Pre ľudí, ktorí chcú žiť dlhšie, Dr. Ali ponúka tieto tipy:

– Ak môžete, konzumujte potraviny od lokálnych farmárov.

– Jedzte čerstvé ovocie a zeleninu namiesto konzervovanej.

– Konzumujte dostatok proteínu. Vegetariáni by mali nahradiť proteín z mäsa výrobkami ako sú tofu, cottage cheese, mandľové mlieko a podobne.

– Nahraďte ovocné džúsy mrkvovými, jablčnými, zázvorovými alebo zelerovými šťavami.

– Pite 6 až 8 pohárov vody každý deň.

– Jedzte menej červeného mäsa a nahraďte ho kuracím alebo morčacím mäsom.

– Prestaňte jesť vyprážané jedlá, syr, huby a citrusy ( okrem pomarančov a mandariniek). Jedzte tak málo soli ako sa dá.

– Jeden deň v týždni jedzte iba ovocie, zeleninové polievky a pite vodu.

 

Tip: Sledujte čo jete. Nie každý si môže dovoliť kupovať potraviny od farmárov, ale každý môže obmedziť údené jedlá, vyprážané jedlá alebo maškrty.

 

Správne zvolené jedlá na raňajky, obed a večeru

5 Simple Tips From the Royal Family’s Personal Doctor That Can Help You Stay Healthy and Young

 

Nezávisí len na množstve a kvalite jedla ale aj na správnom čase. Dr. ALi dáva nasledujúce tipy:

 

– Ráno jedzte ľahké jedlá, ale zato bohaté na proteín ako napríklad vajcia, mandle a cottage cheese. Tak tiež si môžete dať ovocie, cereálie a jogurt.

– Obed by mal byť najviac kalorické jedlo dňa. Najlepšia kombinácia je zelenina + proteíny + sacharidy ako napríklad morka so zemiakmi a šalátom. Môžete si dať aj dezert, ktorý nie je príliš sladký.

– Vaša večera by mala byť ľahká; najlepšie je nejesť už po 19 – 20. hodine. Vyhnite sa štipľavým, ťažkým a sladkým potravinám – trvá dlhšie, kým ich strávite, takže kvalita spánku môže klesnúť.

 

Tip: Pripravte si menu týždeň dopredu a berte si so sebou do práce zdravé jedlá. “Ťažké” jedlá by mali byť skonzumované v prvej polovici dňa.

Správne držanie tela je základ pre zdravie a krásu.

 

 

Postavte sa, alebo seďte. Držte hlavu vzpriamene, predstavte si, že ju niekto ťahá nahor. Dajte plecia dozadu tak, aby ste sa cítili komfortne. Zdvihnite bradu, kým neucítite, že krčné a ramenné svaly už nie sú napäté.

 

Tip: Použite túto techniku keď budete cítiť napätie vo svaloch na chrbte, krku, alebo ramenách. Opakujte to pravidelne aby ste si zachovali správne držanie tela.

Ako sa ukázalo, princípy zdravého životného štýlu Kráľovskej rodiny nie sú až tak rozsiahle a sú dobré pre každého. Máte nejaké tipy o ktorých by ľudia mali vedieť aby vyzerali a cítili sa dobre?

zdroj:brightside.com