Prevencia celulitídy a ďalších 7 výhod chôdze, ktoré veľa z nás nevie

Pravdepodobne každý z nás už niekoľko krát v živote započul frázu: „Pohyb je život“. Len 15-30 minút chôdze denne má pozitívny vplyv na vzhľad človeka či na fungovanie všetkých orgánov a systémov. Poďme zistiť, prečo by sme mali tráviť viac času prechádzkami.

  1. Prevencia pred kardiovaskulárnymi ochoreniami

Chôdza a beh sú skvelé spôsoby, ako zabrániť kardiovaskulárnym ochoreniam (vrátane srdcového infarktu a mŕtvice). Pravidelná fyzická aktivita pomáha znižovať krvný tlak, normalizovať hladiny cholesterolu a zlepšovať krvný obeh.

  1. Pozitívny vplyv na mozog

Nízkointenzívne aeróbne cvičenie zabraňuje rozvoju predčasnej demencie, znižuje pravdepodobnosť Alzheimerovej choroby, zlepšuje duševné zdravie a taktiež prispieva k zvýšeniu endorfínov.

  1. Prevencia celulitídy

Je takmer nemožné úplne sa celulitídy úplne, no môžete znížiť jej závažnosť v dôsledku zníženia telesnej hmotnosti a zvýšenia svalovej hmoty. Najlepší program na spaľovanie kalórií zahŕňa kombináciu aeróbneho a silového tréningu.

  1. Zvýšený dychový objem

Aeróbne cvičenia (vrátane chôdze) nasycujú krv kyslíkom, zlepšujú výmenu plynov a podporujú elimináciu toxínov a metabolických produktov z tela. Počas chôdze sa taktiež zlepšuje celkový stav pacientov trpiacich respiračnými ochoreniami.

  1. Zlepšenie trávenia

Pešie potulky normalizujú vylučovanie tráviacich enzýmov, zlepšujú črevnú peristaltiku , ktorá zabraňuje vzniku zápchy, a podľa moderných štúdií navyše znižuje riziko rakoviny hrubého čreva.

  1. Posilnenie pohybového aparátu

Chôdza zlepšuje pohyblivosť kĺbov, zabraňuje úbytku kostnej hmoty a dokonca znižuje riziko zlomenín. Lekári odporúčajú chodiť aspoň 30 minút denne na zmiernenie bolesti, zabránenie stuhnutia kĺbov a zápalu.

  1. Lepší zrak

Na prvý pohľad sa môže zdať, že oči a nohy sa vôbec neviažu, ale v skutočnosti to tak nie je. Bolo zistené, že pravidelná chôdza má pozitívny vplyv na zrakovú funkciu a znižuje vnútroočný tlak, čím zabraňuje vzniku glaukómu.

  1. Udržiavanie svalového tonusu

Chôdza je jednou z najlepších metód na udržanie svalového tonusu a prevenciu obezity. Svetová zdravotnícka organizácia odporúča urobiť aspoň 8-10 tisíc krokov denne.

Chôdza je teda univerzálnym spôsobom ochrany nášho telesného a duševného zdravia. Je to jednoduché a vyžaduje si minimum času. Využite ho!