Spíte na tomto vankúši? Potom robíte veľkú chybu. Takto sa budete zobúdzať plný energie

Ak ráno trpíte bolesťami hlavy, máte bolesti v krku a chrbte, ak sa po noci necítite oddýchnutí, je to pravdepodobne chyba vankúša, ako aj polohy, v ktorých na ňom spíte. Paradoxne, najvhodnejší vankúš pre vaše zdravie nie je ten, ktorý je najdrahší. V nasledujúcom článku sa dozviete, ako a na akom vankúši by ste mali spať, aby nedochádzalo k bolesti chrbta a a šije.

Najlepším vankúšom pre zdravý spánok je perie. Na rozdiel od toho syntetického, rovnomerne rozmiestňuje záťaž po celej ploche a po stlačení pomaly obnoví svoj pôvodný tvar. Syntetický vankúš „péruje“ a vytvára tak tlak na svaly krku – nebudete si môcť dobre oddýchnuť, pretože vaše svaly budú pracovať celú noc.

Rovnako dôležité je zvoliť si správne percento peria a páperia:

v prípade mužov by mal vankúš obsahovať 70 – 100% peria, v prípade žien 50 – 70%. Vysvetľuje sa to rozdielom vo veľkosti ramien: čím väčšie ramená, tým viac peria by mal vankúš obsahovať. Preto dieťa potrebuje mäkší a tenší vankúš so zvýšeným percentom páperia.

Ako teda spať na vankúši z peria? Existujú dve možnosti – na boku a na chrbte. Spanie na bruchu sa neodporúča, pretože je to neprirodzená poloha pre váš krk, kedy je hlava ostro otočená doľava alebo doprava. Ak zaspíte na boku, nemali by ste na vankúši ležať súčasne s hlavou a ramenom, pretože krk nemá oporu – vytvára prázdny priestor, ktorý spôsobuje nadmerné napätie v krku.

Mali by ste spať na boku tak, že si pod krk vložíte vankúš a vytvoríte akýsi druh valčeka. Je tiež vhodné ak ruku ohnete v lakti – vytvoríte tak zábranu, ktorá vám nedovolí prevrátiť sa na bruchu počas spánku.

Venujte pozornosť nesprávnej polohe pri spaní na chrbte: na vankúši leží len vaša hlava. V tejto polohe vzniká pod hrudným košom priestor, ktorý by mal byť vyplnený vankúšom. V opačnom prípade budú svaly chrbta a krku napnuté a vy nebudete mať možnosť zažiť zdravý, kvalitný spánok.

Ramená by mali ísť na vankúš. Pod krkom sa vytvára malý, ale pohodlný vankúšik – ide o správnu polohu na spanie na chrbte, ktorá nepoškodzuje vaše zdravie.

Samotný vankúš by mal mať rozmery 50 x 70 cm. Ak je vankúš štvorcový, jeho horná časť sa počas spánku dostane do kontaktu s čelom postele a ohne sa. Vankúš teda vytvára protitlak pozdĺž osi krčnej chrbtice. Ráno vám to spôsobí bolesť krku alebo hlavy. Preto je dôležité spať na obdĺžnikovom vankúši.

Dodržiavaním týchto jednoduchých pravidiel a vyhýbaním sa chybám sa zbavíte bolesti krku a chrbta spôsobenej nesprávnym spánkom.