Vaša babka vám poďakuje. 4 spôsoby ako zlepšiť pamäť a fungovanie mozgu

Realita je taká, že ak nedáte mozgu potrebnú záťaž minimálne každý deň, jednoducho zabudnete, ako máte rozmýšľať. Rovnako ako sa svaly na tele zmenšia bez tréningu, aj myseľ zostarne, schudne a nebude sa jej chcieť vykonávať bežné mentálne úlohy.

Nezúfajte! Vedci tvrdia, že pravidelné cvičenia pamäti a pozornosti urýchľujú rast buniek šedej hmoty v mozgu, pomáhajú vytvárať nové nervové signály a vytvárajú komplexne funkčné spojenia medzi jednotlivými štruktúrami mozgu.

Photo Of An Old Woman Pexels

Vybrali sme pre vás niekoľko osvedčených metód na udržanie si čistej mysle, posilnenie pamäti a prípadne na objavenie nových úžasných schopností. Teraz už budete mať čo robiť na vyplnenie času pri čakaní v rade, pri cestovaní v doprave alebo reklamy v televízii.

 

Farebné slová

Tento obrázok by sa mal čítať nasledovne: nečítate samotné slová, ale hovoríte, akou farbou sú napísané. Myslíte si, že je to ľahké? Možno, ale vytvárate tým stresujúcu situáciu pre vaše hemisféry, pretože jeden číta písmená, druhá vidí farbu. S touto technikou ich napumpujete ako svaly a máte zaručenú starobu bez Alzheimerovej choroby!

Schulteho tabuľka

Táto tabuľka je veľkým pomocníkom pri tréningu zraku. Mali by ste ju držať vo vzdialenosti 30 cm od vašich očí a čítať. Trénuje vašu pozornosť a periférny pohľad. Musíte si ju čítať zaradom bez toho, aby vám niečo uniklo!

Znaky

Na ďalšie cvičenie potrebujete pomoc svojich rúk. Na jednej ruke vytvorte symbol zobrazujúci „mier“ (ako na obrázku), na druhej strane „ok“. Stále si vymieňajte ruky. A potom to robte súčasne.

Obtiažnosť tohto cvičenia spočíva v udržiavaní synchronizácie. Vďaka nemu si vytrénujete vašu koncentráciu a schopnosť rýchlo prejsť z jednej veci na druhú.

Písanie obomi rukami naraz

Praktizovalo to mnoho známych ľudí, napríklad: da Vinci, Keanu Reeves či Benjamin Franklin.

Vezmite si do rúk farbičky alebo farebné perá a dva listy papiera. Na jeden si nakreslite červený kruh, na druhý zelený trojuholník. Naučíte sa tak robiť dve rôzne veci naraz.

Odporúča sa tiež robiť bežné veci so zavretými očami. Pomáha vám to zvládnuť techniku ​​a trénovať mozog v maximálnej možnej miere. Môžu to byť najbežnejšie veci: osprchovanie, upratovanie, umývanie riadu či šnurovanie topánok a podobne.

Zmeňte svoje obvyklé trasy a aktivujte svoju pamäť. Mozog má rada potraviny bohaté na fosfor (tmavá čokoláda, losos, vaječný žĺtok, mandle, mliečne výrobky), draslík (banány, avokádo, naklíčená pšenica, pomaranče) a horčík (arašidy, semená, sója, výrobky z celého zrna).

Pamätajte si, že ak chcete zostať mladý telom aj dušou, musíte sa predovšetkým starať o svoju myseľ a správne ju rozvíjať v akomkoľvek veku.

 

zdroj:popular.ru