9 návykov z mladosti, ktoré Vám môžu narobiť problémy v staršom veku

V 20-tich rokoch je mnoho mladých ľahkomyselných a vôbec nemyslia na budúcnosť. No v tomto období sa vytvárajú naše hlavné “vzorce správania”. Tie potom určia akými ľuďmi budeme o 10 alebo 20 rokov. Niektoré z týchto návykov môžu byť pre náš život škodlivé, čo si uvedomujeme no len ťažko sa ich zbavujeme.

 

V tomto článku Vám predstavíme nezdravé návyky, ktoré sa Vám po 30-tke vypomstia no máme pre Vás aj zdravšie alternatívy návykov, ktoré ich môžu nahradiť.

 

# 1  Utrácanie peňazí

Ak sa Váš vek blíži k 30-tke ešte len teraz začínate skutočne zarábať no a to Vás láka kúpiť si veci, ktoré ste si predtým nemohli dovoliť. Preto potom ľudia kupujú zbytočnosti, ktoré sa len tak povaľujú a míňajú peniaze na predražené večere v reštauráciách namiesto toho aby si ušetrili a kúpili niečo čo naozaj potrebujú. To vyústi až do finančných problémov, ktoré ich donútia požičiavať si peniaze.

 

Assorted Cosmetic Lot

Zdroj: pexels.com

 

Čo urobiť inak:

Snažte sa stanoviť si priority a upriamte sa na to čo chcete najviac na svete. Výlet alebo nejaký zaujímavý kurz má oveľa väčší prínos do Vášho života ako kozmetika alebo pravidelná návšteva fast foodov. Snažte sa nájsť najefektívnejšiu formu sporenia peňazí, ktorá Vám najviac vyhovuje a držte sa jej.

 

Person Holding Coin

Zdroj: pexels.com

 

 

# 2  Sledovanie módnych trendov

V 20-tich rokoch ide ľudom o tom aby na seba prilákali pozornosť a preto nasledujú rôzne módne trendy. Preto míňame veľa peňazí na oblečenie alebo doplnky, keď sa len tak prechádzame okolo obchodov. Ak stále utrácate väčšinu Vašich peňazí práve na oblečenie je načase sa zbaviť tohto zlovyku.

 

 

Woman Holding Shopping Bag

Zdroj: pexels.com

 

Čo urobiť inak:

Nájdite si svoj štýl – zoberte do úvahy Váš tvar tela, čo a aká farba Vám najviac pristane a v čom sa cítite najpohodlnejšie. Namiesto kupovania všetkých vecí čo sa Vám páčia si vytvorte vlastný štýl obliekania. Navyše teraz už budete aký typ oblečenia Vám z novej kolekcia obľúbenej značky pristane. 

 

Photo of Woman Near Clothes

Zdroj: pexels.com

 

# 3  Udržiavanie si starých priateľov

Keď máte 20 ešte stále sa stretávate s priateľmi so strednej a pravidelne chodíte von so spolužiakmi z výšky a internátu. No keď “spromujete” každý sa väčšinou upriami na iné veci a je dosť možné, že Vaše cesty sa rozdelia. Preto sa môžu ľudia, ktorí sú zvyknutí na to, že sú stále obklopení ľuďmi, cítiť osamelo.

 

Group of People Sitting on Stairs

Zdroj: pexels.com

 

Čo urobiť inak:

Musíte prijať fakt, že ak ste s niekym chodili na rovnakú školu alebo bývali na jednej izbe a komunikovali ste dosť často môže prísť k zmene. No teraz máme šancu nájsť priateľov v práci, vo fitku alebo niekde v bare. Ale nemusíte sa obávať určite budete stále mať okolo seba tých najbližších priateľov.

 

Men's White Button-up Dress Shirt

Zdroj: pexels.com

 

# 4  Nevenovanie sa dennej rutine

Je jednoduché ísť spať o 2 ráno a vstávať okolo 10 ak máte 20 rokov. No skôr či neskôr budete počas dňa stále zaneprázdnenejší a mnoho ľudí svoju dennú rutinu rušnému rytmu dňa odmietajú prispôsobiť. Výsledkom býva to, že ranné vstávanie je čoraz ťažšie, všade meškáte a ste neustále unavený.

 

People Dancing Inside Building

Zdroj: pexels.com

 

Čo urobiť inak:

Určte si zlozvyky, ktoré narúšajú Vašu dennú rutinu, či už ide o sledovanie seriálov do skorého rána alebo kontrolovanie Vašich sociálnych sietí. Pokúste sa ich nahradiť niečim “zdravším” no musí Vám to stále prinášať potešenie. Napríklad namiesto pridávania príspevkov na sociálnych sieťach si prečítajte knihu a televíziu sledujte cez víkend a nie cez pracovný týždeň.To Vám pomôže určiť si ideálny čas na to kedy ísť spať a kedy máte ráno vstať.

 

Woman Holding Book While Lying on White Bed Sheet

Zdroj: pexels.com

 

# 5  Očakávanie zázrakov od Vášho metabolizmu

Mnoho ľudí vo svojich 20-tich rokoch nemusí pohnúť ani prstom aby si udržali “dokonalé telo”. Nuž náš metabolizmus sa vekom spomaľuje. Ak sa neustále prejedáte, často si doprajete fast food a vediete sedavý spôsob života ani dobré gény Vás nezachránia pred ukladaním prebytočného tuku v pokročilom veku.

 

Person Wearing Pink Spaghetti Strap Top

Zdroj: pexels.com

 

Čo urobiť inak:

Pracujte na Vašich stravovacích návykoch. To ale neznamená, že sa musíte podriadiť drastickým dietam: nájdite si zdravé jedlá, ktoré Vám naozaj chutia. Taktiež nie je na škodu aby ste sa naučili variť nezdravé jedla, ktoré máte radi: domáce burgre sú totiž sú oveľa lepšie ako tie zo známych fast foodových reťazcov. Nezabúdajte ani na pohyb, vyskúšajte si nejaký zaujímavý šport alebo sa aspoň donúťte pravidelne chodiť na prechádzky.

 

Photo of Woman Wearing Pink Sports Shoes Walking

Zdroj: pexels.com

 

# 6  Nechcieť sa učiť variť

Ak už nebývate z rodičmi je najjednoduchšie ísť sa najesť do najbližšieho bistra alebo do školskej jedálne. No ak často jete v reštauráciách utratíte na to veľa peňazí a nie vždy to prospieva Vašemu zdraviu. Navyše človek, ktorý má 30 rokov a nevie variť pôsobí nevyzreto a infantilne. A Váš budúci partner určite nebude nadšený týmto faktom.

 

Assorted-variety of Foods on Plates on Dining Table

Zdroj: pexels.com

 

Čo urobiť inak:

Naučte sa variť niekoľko jednoduchých no chutných receptov, ktoré si nevyžadujú dlhú prípravu. Najlepšie by bolo ak by osoba, s ktorou momentálne nažívate mala tieto jedlá rada. Určte si jedlo, ktoré bude Vašou špecialitou a naučte sa ho variť perfektne. Čo viete možno si raz Vaše vnúčatá od Vás vypýtajú recept.

 

Little Girl Cooking

Zdroj: pexels.com

 

# 7  Zanedbávanie preventívnych lekárskych kontrôl

Nie každý z nás si zvykne na pravidelné lekárske prehliadky už od detstva. Mnoho ľudí si myslí, že pokým ich zdravie naozaj netrápi nie je sa čoho báť. Tým pádom odkladajú dôležité lekárske prehliadky mesiace alebo aj roky až dokým sa ich zdravotný stav radikálne nezhorší. Myslíte si, že nemáte žiadne zdravotné problémy? Tak to ste určite neboli u lekára.

 

Woman Sitting on Brown Wooden Chair Beside Coconut

Zdroj: pexels.com

 

Čo urobiť inak:

Urobte si zo starostlivosti o svoje zdravie zaužívaný zvyk. Keď sa naučili a zvykli si na to, že zuby si umývate 2-krát denne tak sa naučte navštevovať zubára aspoň raz ročne. Alebo raz ročne ísť na rôzne testy aby sa potvrdilo, že ste naozaj zdravý. Neskôr si za tento “zvyk” poďakujete.

 

Person Getting His Blood Check

Zdroj: pexels.com

 

# 8  Trávenie veľa času na zoznamkách

Mnoho ľudí sa v svojich 30-tich rokoch rozhoduje založiť si rodinu. Mnoho ľudí preto hneď panikári pretože v takom veku ešte stále nemajú stáleho partnera. Preto tak strávia dlhé hodiny na rôznych zoznamkách, chatoch a posielajú mnoho fotiek cudzím ľuďom a chodia na stretnutia. Po určitom čase sa z toho stane iba rutina ale láska stále nikde.

 

Woman Sitting on Sofa While Looking at Phone With Laptop on Lap

Zdroj: pexels.com

 

Čo urobiť inak:

Je oveľa ľahšie nájsť si partnera na neformálnom podujatí po prehodení pár slov ako na večeri s úplne cudzím človekom. Pokúste sa častejšie chodiť von, stretávajte nových ľudí a udržujte kontakt s tými, s ktorými cítite nejake spojenie. Ak máte mnoho koníčkov a záľub je oveľa pravdepodobnejšie, že si takto nájdete partnera ako na zoznamke.

 

Photo of Women Wearing Masks

Zdroj: pexels.com

 

# 9  Žitie pre daný moment

Je úplne normálne, že si vo svojich 20-tich rokoch privyrábate na brigáde, na ktorú nepotrebujete vyššie vzdelanie. No, keď budete mať 30 je takéto konanie veľmi nebezpečné. Vás vysnený zamestnávateľ určite nebude nadšený z toho, že ste nikdy neskúsili prácu v odbore, ktorý si vyžaduje istú kvalifikáciu. Preto je načase myslieť aj na vašu budúcnosť.

 

Washing a car with a sponge

Zdroj: pexels.com

 

Čo urobiť inak:

Určte si svoje silné stránky a túžby. Ak nájdete to čo Vás zaujíma “choďte” týmto smerom. Môžete sa obzrieť po rôznych kurzoch, stážach alebo mnohých iných príležitostiach. Potom už o pár rokov môžete byť dobre platený odborník v branži a naozaj budete svoju prácu zbožňovať.

 

Six Woman Standing and Siting Inside the Room

Zdroj: pexels.com

 

Súhlasíte s týmto článkom? Máte aj Vy nejaké návyky, ktoré Vám ostali z mladosti a chceli by ste sa ich zbaviť?