„Zbožňoval som sladkosti, ale dokázal som bez nich prežiť 429 dní a chcem vám prezradiť, ako sa mi to podarilo.“

Vladislav Govtva, ktorý čelil zdravotným problémom, sa rozhodol uskutočniť experiment – prestať konzumovať cukor a múku. Zároveň však zbožňoval sladkosti, ale odôvodnil to takto: „Ak milujete, necháte do odísť.“

Obdivujeme ľudí, ktorí sami čelia životným výzvam, a chceme, aby ste sa nechali inšpirovať príbehom, ako sa vďaka silnému rozhodnutiu a statočnosti zmenil obyčajný mladý muž na skutočne pekného muža.

„22. novembra 2018 som sa išiel zaregistrovať do armády, kde ma „potešili“, keď mi povedali, že vážim 144 kg pri výške 186 cm a môj tlak bol 180 na 90. Dostal som sa do dennej nemocnice na oddelenie kardiológie a predpísali mi veľa liekov. Povedali, že ak nechcem schudnúť, môžem vo svojom živote privítať cukrovku! Mal som 25 rokov. V ten deň som sa rozhodol: dnes alebo nikdy – takto to nemôže pokračovať. Úplne sa vzdám cukru, nech sa deje čokoľvek.“ O týždeň neskôr prestal jesť aj múku.

Я был сладкоежкой, но смог прожить 429 дней без сладкого и расскажу, как мне это удалось                                                                  © UHPS / pikabu  

Máj 2018 – váha približne 150 kg

„Zvykol som jesť sladkosti a sušienky takmer každý deň, dával som si do čaju 2 lyžičky cukru alebo kávy a zbožňoval som chlieb. Keď som radikálne zmenil svoju stravu, po 2 týždňoch ma všetko rozčuľovalo. Prvé týždne boli najťažšie. Chuť k jedlu, rovnako ako váha, sa zvyšovali, pretože zakaždým, keď som mal chuť na niečo nezdravé, zajedol som ti niečím iným. Najčastejšie to bolo ovocie. Ale keď som bol hladný, napĺňal som žalúdok čímkoľvek, len nie sladkým.

Úprimne, miloval som sladkosti, ale vytvoril som si zvyk hovoriť: „Nemôžem to urobiť.“ Som programátor, je to duševná práca, takže prvých 7 dní bolo ťažké sa sústrediť, ale potom to prešlo, všetko to opadlo. Na Nový rok som sa rozhodol kúpiť si váhu a zistil som, že mám 125 kg.

Я был сладкоежкой, но смог прожить 429 дней без сладкого и расскажу, как мне это удалось                                                                © UHPS / pikabu  

19.apríl 2019 – 110 kg

Keď váha ukazovala 110 kg, ľudia mi začali hovoriť: „Z čoho ešte chudneš?“ a všetci sa mi pokúsili dávať pod nos sladké alebo jedlá z múky. „No tak, jedna sladkosť ťa nezabije!“ Nevzdal som sa a povedal som: „Chcem mať 78 kg!“ Ľudia ako som ja nevedia, kedy majú dosť a stanú sa z nich závislí na sladkostiach. Z psychologického hľadiska je pre mňa ľahšie nejesť sladkosti, ako si dať stopku po jednej cukrovinke za deň. Prečkať tie náročné prvé dva týždne je oveľa jednoduchšie, ako sa každý deň držať na uzde.

Я был сладкоежкой, но смог прожить 429 дней без сладкого и расскажу, как мне это удалось                                                                  © UHPS / pikabu  

Progres 10.júl 2019 – 95 kg

Telo sa nevzdá tuku bez vojny. Najživšie spomienky sú z obdobia, kedy som mal 103 kilogramov, chcel som schudnúť na 99 a znížiť celkový denný príjem na 1200 kcal, ale namiesto chudnutia som sa dostal na váhu 105 kg. Táto hmotnosť bola so mnou ďalšie 2 týždne. A potom som za 3 dni schudol na 97. Príbeh sa opakoval pri 85 kg, ktoré som mal 3 týždne a potom to za pár dní kleslo na 80 kg. Mal som veľa takýchto situácií počas celého procesu chudnutia. Hlavnou vecou je, aby ste to nevzdávali: telo nedokáže odolávať naveky. Obvyklá strava v tom čase pozostávala z cestovín z tvrdej pšenice, polievok, mäsa. Keď som mal chuť na sladké, zachránili ma hrušky a mandarínky.

Я был сладкоежкой, но смог прожить 429 дней без сладкого и расскажу, как мне это удалось                                                                 © UHPS / pikabu  

4. november 2019 – 80 kg a takmer rok bez cukru.

Výsledky vyzerajú nasledovne: váha 67 kg, tlak – 130 na 80, menšie problémy s kožou. Takto sa môžete stať novým človekom a vidieť svet inými očami. Nehladujem. Nemám problémy so žalúdkom, zabudol som, aké to je, keď ma bolí chrbát. Všetko, čo bolo potrebné, bolo jednoducho prestať jesť sladkosti, múku a omáčky. Experiment stále prebieha a v mojich plánoch sa nenachádzajú žiadne sladkosti.

Vzorové menu:

Polievky. Ak je to boršč, potom sa ho snažím jesť bez kyslej smotany, jednoducho preto že som spokojnejší.

Kaše. Všetko okrem pohánky. Mám ju na čiernej listine, pretože podľa pozorovaní, keď som sa ju snažil jesť, moja váha zostala stáť.

Cestoviny z tvrdej pšenice, varené alebo dusené.

Ovocie: mandarínky, pomaranče, grapefruit, jablká, hrušky. Niekedy banány, ale jem ich iba ráno alebo namiesto raňajok.

Zelenina. Snažím sa nerobiť šaláty, ale len jesť zeleninu osobitne. Ak áno, namiesto majonézy použijem grécky jogurt alebo kyslú smotanu.

Mliečne výrobky: kefír, acidko.

Akékoľvek mäso. Mastné alebo odtučnené – na tom nezáleží: kuracie, bravčové, hovädzie.

Nejem:

med, práškový cukor, sladidlá vrátane fruktózy

hrozno a sušené ovocie

pečivo a iné pekárenské výrobky

omáčky: majonéza a kečup

fast food

Jem, keď chcem. Pred spaním sa snažím dve hodiny nejesť, a ak, tak len trochu.

Я был сладкоежкой, но смог прожить 429 дней без сладкого и расскажу, как мне это удалось                                                                 © UHPS / pikabu  

16. januára 2020: hmotnosť – 77 kg.

Moja sestra sa rozhodla nasledovať môj príklad a pokúsila sa jesť ako ja. Za štyri mesiace schudla zo 64 na 56 kg. Otec z 98 na 80 kg a kamarát zo 115 na 100 kg. Dovoľte mi pripomenúť, že nie som odborník na výživu a vyvodzujem závery na základe svojich vlastných pozorovaní a experimentov. Tipy pre tých, ktorí chcú vyskúšať:

 

Je to ťažké iba prvých pár týždňov. Potom to bude ľahšie a túžba po nezdravom jedle bude menej rušivá, pričom chuť do jedla sa začne postupne normalizovať.

Nebezpečenstvom sú potraviny, ktoré konzumujete napríklad pri televízore. Ak máte pred sebou čaj a sušienky, dostanete do tela rýchle uhľohydráty a po 20 minútach budete chcieť znova jesť, nehovoriac o kalóriách, ktoré do seba prijmete. Nie je teda žiadnym prekvapením, že ak takéto maškrty jete pravidelne a je ich viac, ako je váš denný limit, odrazí sa to na vašej váhe aj zdraví.

Najťažšia vec v prvých 2 týždňoch bude presvedčiť ostatných, aby vám neponúkali sladkosti.

Je ľahšie sa niečo úplne vzdať, než sa to čiastočne pokúsiť obmedziť. Pokusy „Budem jesť menej a len 1 cukrík denne“ všetky tie roky ma nikdy k ničomu nepriviedli. Riešením bude iba úplné odmietnutie, a to aj napriek príležitosti – narodeniny alebo akékoľvek iné sviatky, dokonca aj v prípade 1 cukríka.

Menej sacharidov. Ak výrobok obsahuje veľa sacharidov – nejedzte ho.

Hlavná vec je motivácia a sebavedomie. Napríklad kvôli motivácii som mal 6 mesiacov na stole krabičku s tyčinkami snickers.

Pripravte sa na nápoje bez cukru, aby ste získali novú chuť. Káva bez cukru chutí úplne inak. Začal som chápať rozdiel v kaviarňach: kde je ako tak dobrá a kde je naozaj dobrá káva.

Ak sa rozhodnete dopriať si šaláty, namiesto majonézy, použite kyslú smotanu a trochu jablčného octu.

Väčšina výrobkov v obchodoch je u mňa na čiernej listine, ale svoj jedálniček môžete stále obmieňať.

zdroj:adme.ru