Tajomstvá telocvične, ktoré zamestnanci len zriedka zdieľajú s bežnými návštevníkmi

Posilňovne sa stali súčasťou každodenného života mnohých ľudí. Pravdepodobne ste si všimli, ako sa všade v mestách zvýšil tento trend. Ale málo ľudí pravdepodobne vie, že telocvične neustále prichádzajú s mnohými trikmi, ktoré nás lákajú ich navštíviť.

Sme uvedení do omylu.

© localfitness / Wikimedia Commons© A Healthier Michigan / flickr

Fitness centrá hľadajú vaše slabé miesto. Keď vstúpite do akejkoľvek posilňovne prvá vec, ktorú vidíte, sú čerstvé kvety pri vchode a útulné pohovky. Potom sa presuniete ku dverám, ktoré vedú k bazénu, saune a kúpeľom. Samotnú posilňovňu uvidíte až na konci, pretože práve tu budete musieť cvičiť.
• Ročné členstvá, ktoré umožňujú osobe kedykoľvek navštíviť telocvičňu a využívať saunu zadarmo, sú prezentované ako najziskovejšie. Angel Sobrino, odborník na športovú psychológiu vysvetľuje, prečo to tak nie je.
„Platba za rok vopred neprispieva k vašej účasti. Keď hráte šport, musíte si stanoviť krátkodobé ciele. Čím ďalej sa budete snažiť plánovať veci, tým nižšia bude vaša motivácia.“

Často veríme v hlúpe mýty.

© pxfuel© Tyler Read / flickr

Prvý mýtus je, že na schudnutie musíte bežať na bežiacom páse. Niektorí ľudia prichádzajú do posilňovne a behajú alebo jazdia na bicykli aj 1,5 hodiny. Myslia si, že čím viac sa pohybujú, tým väčšiu váhu stratia. Takto to však nefunguje.

© CherryPoint / flickr© Andrea Piacquadio / pexels

Existuje aj iná mylná predstava. Ľudia sa snažia schudnúť a načerpať kondíciu skôr, ako idú do telocvične. Jeden z mojich klientov má priateľa, ktorý sa formuje skôr, ako sa zaregistruje na tréning so mnou.
• Práca na váhových strojoch je menej efektívna a je vhodnejšia pre kulturistov ako pre ľudí so zraneniami. Je to preto, že izolujú určitý sval a umožňujú vám zapojiť len daný sval. Zatiaľ čo cvičenia s voľnými váhami komplexne precvičia svaly na celom tele.
• Väčšina nováčikov prichádza so žiadosťou, aby schudla pred letom, ale neprichádzajú do procesu. Najväčším problémom je, že po pochybných programoch na chudnutie môžete stráviť omnoho viac času a peňazí pokusom o obnovenie zdravia.

© pxfuel

Správny prístup je o pravidelnosti a konzistentnosti.

© pxfuel© USAG Livorno PAO / flickr

Rady inštruktora fitness: cvičenie bude takmer bezvýznamné, ak sa budete fotografovať na sociálnych sieťach a počúvať hudbu. Je to všetko preto, že tieto akcie preťažujú náš nervový systém a telo sa nemôže riadne zapojiť do výcviku.

© Amanda Mills / freestockphotos

Anabolické okno, časové obdobie, v ktorom máte jesť po tréningu, neexistuje. Stačí počas celého dňa spotrebovať správne množstvo kalórií.
• Každý si myslí, že ak idete do posilňovne, môžete jesť tak, ako ste to robili predtým. To nie je pravda. 80% úspechov v telocvični je výživa. Správna strava stačí na to, aby ste sa dostali do formy, stačí pritom cvičiť iba trikrát týždenne.

Mali by sme pochopiť, že výber správneho osobného trénera je rozhodujúci.

Normálni profesionáli nemajú populárny účet na Instagrame. Neinvestujú do toho, pretože sú nabití prácou od rána do večera.
• Pre lepšiu motiváciu odporúčajú športoví psychológovia využívať služby osobného trénera.
„Cítime sa vinní pred inštruktorom, ak nám chýba výcvik. To nás núti častejšie chodiť do posilňovne.“
• Niekedy je ťažké pochopiť, či je pre klientov ťažké pracovať s určitou váhou alebo nie. Inštruktor fitness, Sergey Murachev zdieľal.
„Chlapi pracujú s akoukoľvek hmotnosťou, ktorú dokážu zdvíhať. A dievčatá sú vždy vážne a koncentrované a je ľahšie s nimi pracovať. Ak sa dievča usmieva, znamená to, že sme dosiahli maximálnu hmotnosť. “

Je dôležité si uvedomiť, že vaše zdravie a nie svalnaté telo, by malo byť vašou prioritou.

Inštruktori fitnesu vás neposudzujú na základe toho, že nie ste vo forme. Fitness trénerka Alena Moysaková hovorí, „keď príde ku mne žena s nadpriemernou veľkosťou prvá vec, na ktorú myslím je to, aký má krvný tlak, ako sa cíti a či dobre spí. Jej vzhľad pre mňa nie je vôbec dôležitý.
• Z dôvodu nerovnováhy je lepšie vyhnúť sa diéte. Často ich sledujeme a súčasne aktívne trénujeme a kvôli nedostatku živín poškodzujeme naše telo. Mali by sme poznamenať, že bez tukov a sacharidov nebudeme mať žiadnu energiu a nadmerná konzumácia bielkovín môže spôsobiť zlyhanie organizmu.
• K väčšine zranení dochádza, pretože ľudia sa snažia príliš tvrdo a snažia sa urobiť viac, ako im ich telo umožní.
• Počas cvičenia sa nedotýkajte svojej tváre. Poznám prípady, keď ľudia v telocvični chytili aj choroby. V posilňovniach je veľmi veľa baktérií.

© needpix

Niekedy je užitočné riadiť sa radami bežných členov telocvične.

Ak bežíte na bežiacom páse, stiahnite si televízny seriál a sledujte ho iba v telocvični. Týmto spôsobom sa zvýši počet vašich návštev.
• Vždy noste so sebou odev na cvičenie. Týmto spôsobom budete mať menej výhovoriek, prečo ste vynechali tréning.
• Ak ste v telocvični nový, nehanbite sa. Nikto nevenuje pozornosť tomu, ako práve vy cvičíte.
• Neboj sa žiadať o pomoc skúsenejších ľudí.

Chodíte často do posilňovne ? Všimli ste si vo fitness centrách aj nejaké iné podobnosti ako tie, ktoré boli uvedené v článku ?