Ako vaše telo reaguje, keď začnete chodiť častejšie naboso? Je to zdravšie, ako ste si mysleli

Článok publikovaný v Science Direct vysvetľuje základy školenia, známeho aj ako uzemnenie. Tento trend nás povzbudzuje k tomu, aby sme si prostredníctvom nôh vytvorili spojenie so zemou alebo prírodným povrchom. Aby naše orgány absorbovali jeho magnetickú energiu. Aj keď nemáte záhradu je to fantastický spôsob chôdze po dome.

Komu by sa nepáčil ten oslobodzujúci pocit, keď si po náročnom dni vyzujete z topánok ?

1. Dokáže zmierniť negatívne emócie.

Chôdza bez obuvi znižuje stres a zároveň podporuje niektoré z našich telesných systémov, ako je dýchanie, okysličenie krvi a pulz. Táto jednoduchá akcia nás tiež vráti do detstva, čo sa prejaví v pozitívnom pocite.

2. Obnovuje pokožku.

Je nevyhnutné nechať svoje nohy dýchať prirodzene a bez obmedzení obuvi. Toto tiež zabráni uskladneniu vlhkosti a v najhorších prípadoch zabráni vzniku zápachu a plesní.

Tip: Ak budete chodíte po piesku, môže to tiež fungovať ako píling a ľahšie sa tak zbavite nečistôt.

3. Zvyšuje energiu.

Je všeobecne známe, že v našich chodidlách je nespočetné množstvo nervových zakončení. Sú nevyhnutné v niektorých druhoch alternatívnej medicíny, ako je akupunktúra a reflexológia. Keď sa nohami dotknete zeme alebo pôdy priamo, aktivujete tieto zakončenia, čo vedie k automatickému zvýšeniu energie.

4. Zmierňuje tlak na kĺby.

Od začiatku času ľudia fungovali tak, aby prežili aj bez obuvi. Keď chodíte bosí, prispôsobí sa tomu aj mechanika vášho tela a vytvorí tak prirodzenejšie vyrovnanie vašich kĺbov. Preto sa niektoré športy, napríklad pilates alebo jóga, cvičia bosé.

5. Posilňuje vašu imunitu.

„Obuj si topánky, prechladneš.“ Pravdepodobne ste to už aspoň raz počuli, ako to hovorila vaša mama. Máme ale niekoľko dobrých správ.

Chodenie naboso nám pomáha lepšie odolávať nachladnutiu. Studená zem spôsobuje, že si telo kompenzuje extra produkciou tepla a posilňuje sa tým imunitný systém. V skutočnosti sa tieto kontrastné metódy medzi horúcimi a studenými metódami používajú na liečbu bolesti pri chronických obštrukčných ochoreniach pľúc, vrátane astmy a úzkosti.

6. Stimuluje cirkuláciu.

Nakoniec aktivuje krvný obeh vo vašich tepnách a žilách na nohách. Pre ešte lepšiu cirkuláciu vám odporúčame chodiť v studenej vode, mokrej tráve, v rieke alebo v mori. Navyše to pomôže zmierniť zápach nôh !

Bonus

Radi by sme sa podelili o ďalšie tipy, ktoré môžete od dnešného dňa použiť, aby vaše nohy vyzerali úžasne.

  • Kráčajte naboso hodinu denne (najlepšie po prírodných povrchoch), ak môžete, po špičkách a po pätách.
  • Športujte bez obuvi, aby ste posilnili svoje svaly a väzy. Niektorí výrobcovia dokonca navrhli topánky, ktoré napodobňujú, ako sa naše nohy hýbu, keď chodíme bosí s výhodou, že nám poskytujú určitú ochranu.
  • Dbajte na hygienu chodidiel, pretože dlhodobé chodenie naboso po chodníku alebo v dome môže spôsobiť suchú a drsnú kožu na chodidlách a nahromadiť nečistoty.

Chodíte často bosí ? Poznáte ďalšie výhody toho, keď necháte vaše topánky pred dverami ?

Zdroj: www.brightside.me

Zdroj foto: www.pexels.com