8 vecí, ktoré by ste mali dodržiavať počas domácej karantény, aby ste si udržali zdravý rozum

Museli ste ostať v domácej karanténe ? Tu je niekoľko príkladov čo robiť, aby ste boli stále zaneprázdnení, zostali v kontakte s ľuďmi a nezbláznili sa.

Vypnite správy

Ak ste boli na svojich obrazovkách prilepení kvôli najnovším aktualizáciám COVID-19, tak ju radšej vypnite. Ak si dáte pauzu od negatívnych správ, môže to pomôcť znížiť stres a úzkosť a dať vášmu mozgu priestor na pozitívne myšlienky a nápady. Špecialisti navrhujú obmedziť pozornosť na správy na dva až trikrát denne po dobu niekoľkých minút. Tak ste si vedomí vývoja na vnútroštátnej úrovni a vo vašom okolí, ale nenecháte sa chytiť do pasce negatívnych informácií. „Určite vypnite televíziu. Vyvoláva úzkosť a obzvlášť, ak máte doma deti“. Odolajte nutkaniu skontrolovať si pred spaním najnovšie aktuality. Pravdepodobne sa lepšie vyspíte, čo práve teraz potrebuje každý.

Pohybujte sa čo najviac

Izolovanie neznamená sedieť celý deň na gauči. Vďaka YouTube, Pinterestu a ďalším webom si môžete z domu poriadne zacvičiť. Iba 30 minút akéhokoľvek druhu cvičenia, môže výrazne znížiť stres a tiež sa vďaka nemu budete cítiť zaneprázdnený.

Ak fitnes nie je váš štýl, vymyslite si svoj vlastný kreatívny spôsob, ako sa zapotiť. „Môže to byť čokoľvek, od behania s deťmi po dome, alebo bláznivé tancovanie na vašu obľúbenú hudbu“. Ak sa dokážete dostať von, pobyt v prírode môže ešte viac znížiť hladinu stresu. Môže to tiež podnietiť vašu kreatívnu stránku.

Vyraďte zo svojho zoznamu určité úlohy

Celé dni sedieť pred televízorom a sledovať HBO vás unaví. Lepší spôsob, ako zostať aktívny a sústredený ? Zostavte si zoznam úloh, ktorý ste vždy odkladali.„Mnoho z nás si roky hovorí… Urobím to, keď budem mať čas. No, teraz ten čas máte. Keď sa svojim novým projektom začnete zaoberať, môže to pomôcť znížiť stres a tiež vám to dodá pocit, že niečo robíte.“

Naučte sa novú zručnosť

Keď už hovoríme o zoznamoch úloh, pravdepodobne máte zoznam vecí, ktoré ste chceli robiť alebo naučiť sa, ale nikdy ste na to nemali čas. Nielen, že si osvojíte novú zručnosť, ale aj váš mozog si zacvičí.

„Existuje veľa výskumov, ktoré dokazujú, že keď sa naučíme niečo nové a urobíme niečo, čo nám umožní rásť, môže to mať na vás veľmi pozitívny vplyv. Či už sa chcete naučiť jazyk, naučiť sa variť alebo sa dokonca naučiť nosiť falošné riasy, teraz je ten správny čas.“ Mnoho online kurzov a seminárov je zadarmo a je možné ich vykonať z pohodlia vašej pohovky.

Oslovte ľudí mimo vášho sociálneho kruhu

Dopad sociálneho dištancovania môže byť ešte ťažší pre tých, ktorí bojujú s problémami duševného zdravia a osamelosťou. Ak budete mať čas venovať sa ostatným, najmä tým, ktorí sú zraniteľnejšími z dôvodu veku alebo zdravia, môžete im pomôcť zmierniť trochu nepohodlia a stresu z izolácie, a to vašeho i ich. Je to tiež pútavý spôsob, ako sa dostať do inej spoločnosti. Z výskumov vieme, že keď pomáhame iným, pomáhame aj sami sebe.

Najlepšou možnosťou je komunikácia tvárou v tvár. „Existuje množstvo rôznych spôsobov ako komunikovať s vašimi blízkymi. Vytvorte si spôsob ako tráviť čas tvárou v tvár prostredníctvom videohovoru s priateľmi a rodinou.  Je tiež vhodný čas na spojenie so starými priateľmi alebo členmi rodiny, s ktorými nie ste v pravidelnom kontakte. Nájdite si čas a obráťte sa na starého priateľa a dajte mu vedieť, že na neho myslíte.“

Ak pracujete z domu, vytvorte si pracovný priestor

Nechápte nás zle. Stráviť deň v pyžame je sen. Ale tráviť v pyžame týždne ? To je už priveľa. Aby ste sa cítili normálne a udržiavali si zmysel pre cieľ je potrebné každý deň vstať a obliecť sa, ako by ste šli klasicky do práce.

„Nemusíte sa obliekať do svojich najlepších outfitov, ale osprchujte sa, prezlečte sa a správajte sa, akoby ste mali počas dňa komunikovať s ostatnými ľuďmi. Toto pomáha navodiť pocit normálnosti v čase, keď veci rozhodne nie sú normálne.“ Pre vaše duševné zdravie bude dobré, keď si vytvoríte nejaký priestor pre svoju domácu kanceláriu. „Už len to, že vyhradíte časť svojej izby ako dočasný pracovný priestor, ktorý je oddelený od spánkového priestoru, predstavuje obrovský rozdiel.“ 

Doprajte si svoje obľúbené rutiny v starostlivosti o seba

Odporúča sa, po celý deň si robiť prestávky na päťminútovú meditáciu so sprievodcom napríklad prostredníctvom webu alebo aplikácie. Využite čas, počas ktorého by ste bežne dochádzali do práce a z práce.

Meditácia nie je jediný spôsob, ako môžete využiť svoj čas. Písanie denníka, tvorba umeleckých diel, vyskúšanie nových techník líčenia, samomasáže alebo iba voňavá kúpeľ so sviečkami vám pomôžu cítiť sa lepšie.

Sledujte pozitívne správy na sociálnych sieťach

Sociálne médiá sú semeniskom závisti. Ale keďže nechcete úplne vymazať Instagram, zrušte iba sledovanie všetkých účtov, ktoré bežne sledujete a ste z nich vystresovaní, znepokojení alebo rozhorčení. Momentálne to určite nepotrebujete. Využite však sociálne médiá na ich pozitívnosť. Hľadajte ľudí, ktorí zverejňujú pozitívne veci a hovoria o tom, ako sa vyrovnať so stresom.

Zdroj: www.health.com 
Zdroj foto: www.pexels.com