štvrtok, 11 júna, 2026

Červené víno lieči depresiu a úzkosť: v čom spočíva to tajomstvo?  

Nedávna štúdia zistila, že jedna zo zložiek červeného vína môže pomôcť liečiť depresiu a úzkosť.

Podľa spoločnej štúdie na Buffalo University a Xuzhou Medical University, resveratrol, jedna zo zložiek červeného vína, môže byť účinný pri liečení úzkosti a depresie.

Na testovanie účinkov resveratrolu bolo skupine myší podávaný kortikosterón (hormón, ktorý pomáha regulovať reakciu na stres). Keď si všimli, že hlodavce majú stres, dostali vysokú dávku resveratrolu, pomocou ktorého mohli regulovať ich stav.

Resveratrol môže byť účinnou alternatívou liekov na liečbu pacientov s týmito poruchami, uviedol Dr. Ying Xiu, odborný asistent na Farmaceutickej škole a vedúci tejto štúdie.

Výsledky výskumu boli prezentované v medicínskej publikácii Neuropharmacolog. Je dôležité poznamenať, že toto je počiatočné štádium štúdie a v žiadnom prípade by ste si nemali myslieť, že pohár červeného vína nahrádza užívanie lieku predpísaného lekárom.

V experimente dostali myši 10 mg resveratrolu na kilogram hmotnosti. To zodpovedá skutočnosti, že osoba s hmotnosťou 90 kilogramov by mala vypiť 445 pohárov vína, aby prehltla požadované množstvo tejto zložky.

Avšak na získanie resveratrolu nie je potrebné len pitie vína. Látku je možné získať aj z iných zdrojov potravy vrátane: tmavé bobuľovité ovocie, orechov a viacpercentnej horkej čokolády.

Čokoláda a červené víno sú perfektnou kombináciou na spomalenie starnutia a získanie dobrej nálady!

Zaujal Vás článok, ktorý ste práve čítali? Budeme radi, ak ho podporíte lajkom, zdieľaním alebo komentárom. Ďakujeme 🙂

Najnovšie

Tisíce Slovákov robia pred dôchodkom rovnakú CHYBU. Môže vás stáť stovky eur

Predstava pokojného odchodu do dôchodku sa môže rýchlo rozplynúť....

TOTO Richard Sulík o svojom synovi zrejme nečakal! Barami mu pustil kontroverzné videá Filipa

Čitateľov tentoraz nezaujímala ekonomika ani politické stratégie. Najsilnejšiu reakciu...

Štát zaplatí vodičom 25 000 eur za to, že prestanú šoférovať. Malta spustila netradičný program

Článok som postavil na paradoxe: štát ponúka mladým ľuďom...

„ZOMREL MI V NÁRUČÍ.“ Posledné chvíle Antonína Pašeka opísal otec: Toto sa číta len ťažko

Ešte pred niekoľkými týždňami sa o Antonínovi Pašekovi hovorilo...

Prečítaj si aj

Tisíce Slovákov robia pred dôchodkom rovnakú CHYBU. Môže vás stáť stovky eur

Predstava pokojného odchodu do dôchodku sa môže rýchlo rozplynúť....

TOTO Richard Sulík o svojom synovi zrejme nečakal! Barami mu pustil kontroverzné videá Filipa

Čitateľov tentoraz nezaujímala ekonomika ani politické stratégie. Najsilnejšiu reakciu...

Štát zaplatí vodičom 25 000 eur za to, že prestanú šoférovať. Malta spustila netradičný program

Článok som postavil na paradoxe: štát ponúka mladým ľuďom...

„ZOMREL MI V NÁRUČÍ.“ Posledné chvíle Antonína Pašeka opísal otec: Toto sa číta len ťažko

Ešte pred niekoľkými týždňami sa o Antonínovi Pašekovi hovorilo...

Tisíce Slovákov robia pred dôchodkom rovnakú CHYBU. Môže vás stáť stovky eur

Predstava pokojného odchodu do dôchodku sa môže rýchlo rozplynúť. Niektorí ľudia totiž tesne pred penziou zistia, že štát neeviduje všetky roky ich práce. Iným...

TOTO Richard Sulík o svojom synovi zrejme nečakal! Barami mu pustil kontroverzné videá Filipa

Čitateľov tentoraz nezaujímala ekonomika ani politické stratégie. Najsilnejšiu reakciu v rozhovore bývalého predsedu SaS Richarda Sulíka s influencerom Oskarom Baramim vyvolala úplne iná téma...

Štát zaplatí vodičom 25 000 eur za to, že prestanú šoférovať. Malta spustila netradičný program

Článok som postavil na paradoxe: štát ponúka mladým ľuďom desaťtisíce eur za to, aby na päť rokov prestali šoférovať. Ťažisko textu nie je v...
Verified by MonsterInsights