Špecialista na spánok: „Ak nechodíte spať medzi 23:00 na 1:00, trpia nervové a svalové systémy a to nie je všetko

Spánok je pre život človeka potrebný ako voda a jedlo. Pravdepodobne ste si všimli, že keď spíte zle alebo iba trochu, nie ste len unavení, ale aj roztržití. Lepšie na tom nie je ani naša pokožka či celkový tonus tela. To sa však deje aj vtedy, keď spíte 6-8 hodín denne. Dôvodom je, že určitý čas spánku u dospelých zodpovedá za určité funkcie tela, ako aj za ich psychický stav. Je to spôsobené pohybom planét a slnečnou aktivitou. Tak apríklad, naša myseľ odpočíva vo večerných hodinách od 21:00 do 23:00.

Prezradíme vám, aké sú dôsledky narušenia denného režimu, a tiež aj to, kedy by ste mali spať, aby si vaše telo mohlo správne oddýchnuť.

 

Fázy ľudského spánku podľa času

Od 21:00 do 23:00

V tomto časovom období myseľ odpočíva. Preto, ak nezaspíte napríklad  o 22:00, potom vaše mentálne schopnosti a inteligencia začnú postupne klesať. Keď sila mysle klesá, človek nedokáže pochopiť, čo má robiť dobre a čo je zlé. Je pre neho ťažké zbaviť sa zlých návykov.

S poklesom sile mysle, úzkosťou a zhoršením pamäte prichádza na scénu mentálna nestabilita.

 

Prvými príznakmi nedostatku oddychu je zníženie koncentrácie alebo nadmerné napätie mysle, nárast zlozvykov, oslabenie silnej vôle, nárast konfliktov, túžba po nezdravom jedle a alkohole. Je dôležité pochopiť, že z jedného nedostatku spánku sa nič nestane. Ale ak budete pravidelne chodiť spať neskoro, v priebehu rokov sa z toho stane narastajúci efekt.

Od 23:00 do 01:00

Spánok počas tejto doby pomáha akumulovať vitalitu, zrelaxovať svaly a nervový systém. Dôsledky nedostatku spánku sú slabosť, pesimizmus, letargia, strata chuti do jedla, ťažoba, duševná a telesná slabosť. Ak budete naďalej porušovať režim dňa, potom to môže mať dôsledky vo forme závažných zmien vo fungovaní nervového systému, ako aj vnútorných orgánov.

Od 01:00 do 03:00

Ak nespíte počas tohto časového obdobia, potom je možné že máte problém emocionálneho charakteru. S tým sa spájajú okamžité následky – nadmerná podráždenosť, agresivita, antagonizmus, hystéria. Neskôr sa u človeka môže vyvinúť maniodepresívna psychóza, keď sa smeje a z ničoho nič začne plakať alebo len zosmutnie.

Ostrosť vnímania sveta sluchom, dotykom, zrakom, vôňou a aktivitou chuťových pohárov sa postupne znižuje.

Je dôležité pochopiť, že prírodu je ťažké oklamať. Človek je denný tvor. Toho, kto nechce byť priateľom s časom, život dáva do akéhosi začarovaného rámca, v ktorom nemôže spať: práca v noci, nespavosť, hlučný televízor či iní ľudia… Toto je trest od prírody za neúctivý postoj k času.

Povedzte nám v komentároch, ako sa vám darí dodržiavať spánkový režim. Pociťujete negatívne vplyvy spojené s jeho nedostatkom? Podeľte sa o tento článok aj s vašimi priateľmi!