5 znakov toho, že nemáte dostatok pohybu – Odborník v tom má jasno

V dnešnej uponáhľanej dobe, kedy ostávame v práci dlhšie ako je potrebné, po celom dni sa nám nechce variť, a tak si jedlo objednávame, nás veľmi rýchlo počas voľna môže chytiť lenivosť. Tá ma nakoniec za následok, že celé dni presedíme za televíziou, či počítačom a z nášho života sa začína pomaly ale isto vytrácať pohyb.

Rozhodli sme sa, že vám pomôžeme dešifrovať signály vášho tela v snahe uľahčiť a zlepšiť váš život.

1. Máte opuchnuté oči

Sedavý životný štýl je jedným z hlavných spúšťačov zadržiavania vody. Opuchnuté oči sa objavujú v dôsledku dlhodobého fungovania v horizontálnej polohe. Takže spánok nie je koniec koncov taký neškodný. Jóga sa považuje za najlepšie riešenie. Ásany vyvíjajú tlak na hlavu a zvyšujú cirkuláciu. Akonáhle začnete do svojho každodenného života začleňovať nejaký pohyb, opuchnuté oči už viac nebudú problémom.

2. Máte zápchu

Cvičenie je dôležité pre pravidelné vyprázdňovanie. Ak trávite väčšinu času v sede, trvá to dlhšie, kým sa jedlo popresúva cez vaše hrubé črevo. V dôsledku toho je množstvo vody, ktoré vaše telo absorbuje zo stolice, obmedzené, čo spôsobuje zápchu. Pravidelný pohyb zlepšuje účinnosť vášho tráviaceho traktu. Aj obyčajné 5-minútové naťahovanie niekoľkokrát denne môže zabrániť zápche.

3. Začínate zabúdať

Ak máte často pocit, že vám myšlienka práve uletela z mysle, možno budete potrebovať trocha potrénovať váš mozog. Jedna štúdia zistila, že ľudia, ktorí vedú sedavý životný štýl, vykazujú štrukturálne zmeny v mozgu v oblasti mediálneho temporálneho laloku. Tento lalok je zodpovedný za našu schopnosť pamätať si veci. Ukázalo sa, že fyzické cvičenie zvyšuje pamäť. Nie je žiadnym prekvapením, že vaša mozgová štruktúra rastie, keď sa viac hýbete.

4. Bolia vás kolená

Pohyb je tajomstvom uvoľnenia kĺbov. Cvičenie môže zmierniť príznaky artritídy a osteoartrózy, najmä aeróbne cvičenia s nízkym dopadom. Pacientom s chronickými bolesťami kolena sa odporúča absolvovať cvičebný program. Pravidelným cvičením sa vaše svaly spevňujú a stávajú sa pružnejšími.

5. Máte chuť na cukor

Fyzická aktivita dokonale bojuje s chuťou na cukor. Zvyšuje vašu energiu a uvoľňuje endorfíny, ktoré podporujú všeobecné šťastie. Šťastné hormóny zase výrazne znižujú chuť na cukor. Dostatok pohybu počas dňa znižuje výšku depresie.

Zdroj
Zdroj foto: www.pexels.com