6 užitočných póz na spanie, o ktorých mnoho ľudí nevie

Aby sme si po dlhom dni poriadne oddýchli, najčastejšie máme tendenciu zabaliť sa do deky, pohodlne sa usadiť a zaspať. Ak chceme, aby sa naše telo zregenerovalo úplne a zachovali sme si našu krásu, je skutočne dôležité venovať pozornosť polohe tela počas spánku.

Ak chceme dosiahnuť skutočne zdravý spánok, mali by sme sa držať niekoľkých jednoduchých tipov.

Poloha pre sviežu tvár bez vrások

Občas sa stane, že si musíme na istý čas zvyknúť na spánok na chrbte. Mnohým ľuďom práve táto poloha nevyhovuje, no dobrou správou je, že táto póza má veľa výhod. Vaša chrbtica sa narovná, zatiaľ čo sa vaše telo uvoľňuje bez akejkoľvek námahy alebo tlaku. Je známe, že mimoriadne napätie v oblasti krku môže viesť k bolesti hlavy.

Spánok na chrbte vám môže pomôcť zachovať nielen zdravie, ale aj krásu. Výskum dokázal, že spánok s tvárou na vankúši prispieva k vzniku gravitačných vrások, ku ktorým nedochádza, keď spíte na chrbte. Aby bolo spanie v tejto polohe pohodlnejšie, nezabudnite použiť ortopedický vankúš.

Dodatočný vankúš na uvoľnenie chrbtice

Spať na chrbte je zdravé, ale na udržanie správnej polohy budete potrebovať dosť tvrdý povrch. Aby ste záťaž ešte viac znížili, položte si pod kolená malý vankúš. Pomôže vám to zachovať prirodzenú krivku v oblasti krku a chrbta.

Spite bez vankúša

Tí, ktorí radi spia na bruchu, by sa vankúša mali zbaviť. Vedci prišli k záveru, že spánok na bruchu zakrivuje chrbticu do neprirodzenej polohy a vankúš v tomto prípade ešte viac situáciu zhoršuje. Aby ste minimalizovali napätie počas spánku v tejto póze, je lepšie zaspať na rovnom povrchu. Ak si na spánok bez vankúša neviete zvyknúť, položte si pod čelo malý vankúšik, ktorý vám uľahčí dýchanie.

Spánok na bruchu sa považuje za najmenej zdravú polohu tela. Ale tí, ktorí ťažko zaspávajú v inej polohe, môžu vyhľadať pomoc, pomocou tenkého vankúša umiestneného pod bruchom a bokmi, ktorý pomôže udržať prirodzenú polohu chrbtice. Skúste tiež použiť plochý vankúš pod hlavu a zvážte možnosť spať bez vankúša.

Vankúš na objatie

Oveľa užitočnejšie bude spať na boku, ak použijete ďalší vankúš. Pravdepodobne ste už videli špeciálne vankúše pre tehotné ženy. Vytvárajú ďalšiu oporu tela, čím odstraňujú napätie z bokov a pásu. Tento efekt je možné aplikovať na úplne kohokoľvek. Vankúš vyplňujúci priestor medzi telom a matracom, a obnovuje prirodzenú polohu chrbtice.

Embryo poloha

Táto poloha sa javí ako najpohodlnejšia. Má svoje výhody: vďaka správnemu zvlneniu sa kĺby otvárajú. Pozícia plodu môže byť dobrá pre ľudí s problémami, s medzistavcovými platničkami.

Spoločný spánok

Vždy je príjemné zaspať v objatí milovaného človeka. Zistilo sa, že je to tiež dobré pre vaše zdravie. Podľa výskumov, ľudia vo vzťahu spia zdravšie. Objatia podporujú produkciu oxytocínu, ktorý znižuje arteriálny tlak. To znamená, že existuje menšie riziko kardiovaskulárnych chorôb. Samozrejme, spoločné spanie dodáva pocit intimity a zvyšuje úroveň dôvery páru.

Zdroj
Zdroj foto: www.pexels.com
0 replies on “6 užitočných póz na spanie, o ktorých mnoho ľudí nevie”