Ako zlepšiť fungovanie mozgu aj vo vyššom veku? Pomôže vám jednoduchý cvik na dýchanie

Lekári neúnavne opakujú, že Omega-3 má priaznivý vplyv na mozgovú aktivitu. Existuje mnoho produktov, ktoré podporujú náš hlavný motor, ale vedeli ste, že zlepšiť funkciu mozgu dokáže ja obyčajné dýchanie?

Úplne postačí, ak si na to vyhradíte 10 minút a získate trocha znalostí o tom, ako funguje naše dýchanie.

Rahul Jandial, neurochirurg z Ameriky, začal študovať a aktívne používať túto techniku ​​vo svojej praxi.

Aj keď to nevymyslel, podarilo sa mu vybudovať liečebnú prax založenú na dýchaní a stravovacích návykoch. S jeho pomocou obnovuje funkciu mozgu po mozgových príhodách alebo pri Alzheimerovej chorobe.

plasma ball digital wallpaperunsplash

Metóda je vhodná aj pre ľudí, ktorí sú úplne zdraví. Už sa vám niekedy stalo, že ste mali na jazyku slovo, ale nevedeli ste si naň spomenúť?

Alebo vám vypadne z hlavy názov ulice, ktorú tak často navštevujete?

Ide o bežný jak a dôvodom je práve narušenie nervových spojení, ktoré sú zodpovedné za našu pamäť.

S vekom sa pamäť zhoršuje a nervových spojení je čoraz menej. Mozog je najchytrejší orgán v našom tele a je možné ho rozvíjať v každom veku. Hlavnou vecou je nezabudnúť na to, aby sme to robili.

blue and green peacock featherunsplash

Dýchanie od 4 do 4

Neurochirurg vo svojej knihe Neurofitness opisuje najstaršie dýchacie cvičenie. Jogíni a budhistickí mnísi ho používajú už 2500 rokov.

Je vedecky dokázané, že rytmické dýchanie stimuluje amygdalu. Pomáha nám to nielen lepšie znášať stres, ale tiež stimulovať rast nervových vlákien. Procesy analýzy a asimilácie informácií sú rýchlejšie. Správne dýchanie udržuje vašu myseľ a mozog vždy v kurze. Ako to dosiahnuť?

  • Doprajte si 10 minút voľného času.
  • Odložte telefón a všetko, čo by vás mohlo rušiť. Koncentrácia je pri tomto cvičení kľúčová.
  • Uvoľnite sa. Môžete ležať na posteli, sedieť na stoličke alebo na zemi. Hlavná vec je, aby ste sa cítili pohodlne.
  • Zhlboka sa nadýchnite nosom v štyroch rázoch. Počítajte v hlave: jeden, dva, tri, štyri.
  • Potom zadržte dych a znova napočítajte do štyroch.
  • Vydychujte plynule na štyri. Tento rytmus opakujte päť až desať minút.

Na čo myslieť pri dýchaní? Na dýchanie. Snažte sa maximálne sústrediť na počítanie a na hĺbku vdýchnutia. Spočiatku vás budú sprevádzať rôzne myšlienky. Podstata cvičenia je, že aj keď ste roztržití, nakoniec si to všimnete a vrátite sa mysľou k počítaniu. A nezabudnite dýchať do rytmu.

woman in white bikini sitting on red chairunsplash

Cvičenie rozvíja pozornosť a koncentráciu. Bude pre vás jednoduchšie nájsť odpovede na otázky alebo robiť dôležité rozhodnutia. Rahul Jandial tiež odporúča kombinovať toto každodenné cvičenie s prerušovaným pôstom. A navrhuje to urobiť veľmi jednoduchým spôsobom: stačí, ak 2-krat týždenne vynecháte raňajky, nie viac.

Toto nie je prípad, kedy by sa mal sľubovaný výsledok dostaviť do dvoch týždňov. Po prvom pokuse sa budete cítiť lepšie a budete viac skoncentrovaný. Koniec koncov, okysličujete tým svoje telo! A hneď to pocítite.

 

Zdroj: sovkusom.ru

0 replies on “Ako zlepšiť fungovanie mozgu aj vo vyššom veku? Pomôže vám jednoduchý cvik na dýchanie”