Čo sa stane s mozgom počas pletenia? To je dôvod, prečo máte šťastie, ak viete, štrikovať!

Ak viete štrikovať, robíte to s radosťou a pravidelnosťou, máte veľké šťastie! Neurológovia jednohlasne hovoria: štrikovanie je joga pre mozog, najlepšia prevencia rôznych patologických stavov mozgu.

Toto sa bude diať, ak sa rozhodnete každý deň štrikovať!

Duševný stav sa zlepší, riešenie psychických problémov vám bude uberať menej energie.

Pozornosť a sústredenie sa stanú vašimi stálymi spoločníkmi.

Rozvoj jemných motorických zručností vám dá možnosť vykonávať náročné domáce práce, ktorým ste sa predtým vyhýbali.

Kreatívne schopnosti sa začnú postupne rozvíjať a potešia vás nečakanými prejavmi.

Vaša sebaúcta dosiahne novú úroveň – pocit hrdosti za dobre vykonanú prácu a sebavedomie.

Jednoduchý spôsob, ako rozvíjať trpezlivosť a vytrvalosť. Nič vás nevyvedie z rovnováhy!

Zlepší sa vám pamäť a mozog bude pracovať omnoho rýchlejšie.

„Keď 37-ročný doktor Alois Alzheimer prišiel na oddelenie, Augusta Deterová práve obedovala a sedela na nemocničnom lôžku.

  • Ako vás volajú? – opýtal sa lekár.
  • Augusta, – povedala žena.
  • Vaše priezvisko?
  • Augusta, – zopakovala pacientka trochu zmäteným hlasom, – podľa všetkého.

Na tanieri pred 51-ročnou ženou bolo pečené bravčové mäso s karfiolom.

  • Čo jete? – opýtal sa Alzheimer.
  • Špenát, – povedala Augusta.
  • A čo robíte teraz? – spresnil lekár.
  • Zemiaky.

Tento dialóg si doslovne zapísal Alois Alzheimer ešte v roku 1901. Medicína v tom čase neobjasnila tento stav žiadnym špeciálnym termínom. Omnoho neskôr bolo toto ochorenie pomenované po lekárovi.

Po smrti pacientky Augusty jej lekár preskúmal mozog. Pri pitve sa zistilo, že mikroskopické štruktúry mozgu boli vážne poškodené.

Neurónové prepojenia boli naskrz prepichnuté neznámymi vláknami, ktoré zničili mozgové bunky. Ich zhluky na reze neboli predtým pozorované u zdravých ľudí. Lekár tento stav opísal ako “špecifické ochorenie mozgovej kôry.” Keď sa táto choroba potvrdila v ďalších štúdiách iných neurológov, nazvali ju Alzheimerovou chorobou.

V súčasnosti Alzheimerova choroba postihuje 40% ľudí starších ako 75 rokov. Až 60 rokov sú jej príznaky takmer neviditeľné, ale je schopná postupovať s obrovskou silou a je prenášaná geneticky v 100% prípadov.

Prakticky všetky moderné štúdie dokazujú, že včasná prevencia ochorenia spomaľuje nástup a znižuje príznaky.

Nejde o lieky, ale o zmenu návykov, fyzickú aktivitu a „otužovanie“ mozgu intelektuálnou prácou. Ľuďom rizikovej skupiny a celej populácii na tejto planéte, neurológovia odporúčajú zapojiť sa do štrikovania. Jeho účinnosť je niekoľkonásobne vyššia ako lúštenie krížoviek. To dokazuje aj samotná veda!

 

Háčkovanie a štrikovanie

Pozrite sa okolo seba – úpletová móda získava na sile. Slávni herci, modelky, umelci, a nielen ženy, ale aj muži, sa nehanbia ukázať sa na verejnosti s ihlicami či háčikmi.

Nie je to len chvíľkový ošiaľ alebo koníček, psychoterapeuti to odporúčajú hollywoodskym hviezdam ako prostriedok na boj proti stresu a udržanie sa na vysokej intelektuálnej úrovni.

Julia Roberts je na vrchole zoznamu pletiarok Hollywoodu. Neváha sa objaviť na recepciách alebo na ulici vo vlastnom ručne uštrikovanom oblečení. Medzi natáčaním filmu, neustále pletie a udáva trendy úpletovej módy.

вязание спицами и крючком

Sarah Jessica Parkerová v mnohých z jej rozhovorov hovorí, že štrikovanie jej pomáha skrátiť čas pri čakaní a upokojuje nervy. Háčkované a štrikované čiapky, v ktorých sa Sarah objavuje na verejnosti, inšpirovali k tejto činnosti aj fanúšikov herečky.

вязание спицами и крючком

Štrikovanie a háčkovanie neobchádza ani mužov: David Duchovný či Kurt Cobain sa nehanbili za svoj nezvyčajný koníček.

вязание спицами и крючком

Ide totiž nielen o krásnu a neobyčajnú aktivitu, ale aj o vynikajúce cvičenie pre naše ruky a mozog.

Ak máte zlú dedičnosť, zamýšľate sa nad vašou tendenciou k neurologickým ochoreniam, alebo sa len obávate, aby ste sa v starobe nestali príťažou pre vaše deti, pridržiavajte sa týchto tipov, ktoré sú odporúčané svetovými lekárskymi univerzitami.

  1. Prechádzky

Snažte sa ísť každý deň aspoň na 2 km prechádzku. Schôdza zvyšuje množstvo šedej hmoty v mozgu.

  1. Tancujte!

Tanec znižuje riziko prvých príznakov Alzheimerovej choroby, lepšie ako akýkoľvek iný typ fyzickej aktivity!

  1. Strava

Konzumujte potraviny bohaté na antioxidanty. Jedálničiek vyvinutý v medicínskom centre na univerzite v Chicagu znižuje riziko Alzheimerovej choroby o 53%! Vzdvihuje konzumáciu 10 produktov – bylinky, zeleninu, orechy, bobule, fazuľu, celé zrná, ryby, hydinu, olivový olej a víno. Prísne zakazuje červené mäso, maslo a margarín, syr, sladkosti a dezerty, vyprážané jedlá a produkty z rýchleho občerstvenia. Pamätajte, že zelenina by mala tvoriť 40% celkového príjmu potravy.

  1. Koreniny namiesto soli a cukru

Pridajte k jedlu korenie, aby ste ho nasýtili chuťou a znížili tak množstvo soli alebo cukru. Kari a kurkuma obsahujú antioxidačný kurkumín, ktorý znižujú riziko Alzheimerovej choroby, rakoviny, artritídy a depresie.

  1. Vyhýbajte sa samote

Psychologická podpora je tiež veľmi dôležitá, najmä  čo sa táka komunikácie s blízkymi. V každom veku sa môžete s niekým spriateliť, kto vám pomôže vyrovnať sa s problémami. Zorganizujte si doma knižný krúžok, pozvite hostí, naplánujte pokrmy. Týmto spôsobom odkloníte váš mozog od negatívnych myšlienok a zlepšíte si vašu koncentráciu.

  1. Duševné zamestnanie

Čítanie, spoločenské hry, hudobné nástroje, hlavolamy, pletenie, krížovky, kreslenie, modelovanie … Všetky tieto aktivity, aspoň niekoľkokrát týždenne, prispejú k rastu nových mozgových buniek a obnoveniu spojenia medzi nimi.

„Dokonca aj ľudia, ktorí boli nositeľmi génu spojeného s Alzheimerovou chorobou, poyastavili rozvoj choroby o takmer desať rokov tým, že sa vrhli na intelektuálne obohacujúce aktivity počas celého ich života.“

 

Ako vidíte, neurologickým ochoreniam sa dá predísť. Známe osobnosti sú toho ďalším príkladom. Okrem toho, už naše staré babičky dobre vedeli, že štrikovanie nie je len o vytváraní oblečenia, je to umenie a medicína v jednom.

Dnes si teda radšej sadnem do pohodlného kresla a začnem štrikovať ponožky pre mojich blízkych, a vy?

Ukážte tento článok aj svojim priateľom, pripojte sa k tomuto spoločenskému fenoménu!

zdroj: takprosto.cc

0 replies on “Čo sa stane s mozgom počas pletenia? To je dôvod, prečo máte šťastie, ak viete, štrikovať!”