Tip: Aké prospešné látky skrýva vývar v súvislosti so ženským zdravím?

Najdôležitejšou súčasťou výchovy dieťaťa je formovanie kultúry zdravej výživy. Nejedna babička hovorievala, že výhody mäsového vývaru pre detský organizmus sú jednoducho obrovské.

Benefity mäsového vývaru sú citeľné najmä pre ženský organizmus. V prípade, že nepreferujete konzumáciu doplnkov stravy a vitamínov v podobe tabliet či práškov, môžete zvoliť prirodzenejší spôsob.

white ceramic bowl                        unsplash

Ako nahradiť doplnky stravy a vitamíny v tabletách

Všetci vieme, že na to, aby ste vyzerali zdravo a krásne, si nevystačíte len s dekoratívnou kozmetikou. Ide o komplexnejší prístup – zdravý spánok, správna výživa, eliminácia stresu a zlých návykov.

Odborníci na výživu uisťujú, že ak si vytvoríte správnu stravu, zaobídete sa aj bez tabletovaných vitamínov. Napríklad, aby ste si udržali dobrý stav pokožky, vlasov a nechtov, musíte konzumovať potraviny, ktoré stimulujú tvorbu kolagénu.

Potraviny, ktoré sú zodpovedné za tvorbu kolagénu

LOSOS

Táto ryba je bohatá na zinok, ktorý podporuje tvorbu kolagénu, ako aj na omega-3, ktoré hydratujú pokožku zvnútra. Ak teda chcete predĺžiť mladistvosť vašej pleti, začnite konzumovať viac lososa.

grilled fish, cooked vegetables, and fork on plate                             unsplash

VAJCIA

Vaječný bielok obsahuje glycín a prolín. Ide o aminokyseliny, ktoré podporujú syntézu kolagénu. Ale samotný žĺtok je kolagén. Ak chcete byť zdraví, konzumujte aspoň 2 vajíčka denne.

CITRUSY

Sú bohaté na vitamín C, ktorý je nevyhnutný pre tvorbu kolagénu. Akýkoľvek citrus je však alergén. Nekonzumujte preto viac ako 2 druhy ovocia denne.

BYLINKY, LISTOVÁ ZELENINA

Každá čerstvá bylinka, rovnako ako riasy, obsahuje chlorofyl. Ten sa zase podieľa na syntéze bielkovín. Preto šalát ochutený olivovým alebo sezamovým olejom (vitamíny A a K) vašu pokožku rozžiari.

sliced broccoli and cucumber on plate with gray stainless steel fork near green bell pepper, snowpea, and avocado fruit                           unsplash

Prečo je mäsový vývar taký prospešný?

Hlavným zdrojom kolagénu v našej strave je mäsový vývar. Či už je to z kostí alebo mäsa, hovädzieho alebo kuracieho mäsa. Kostný kolagén sa v ľudskom tele rozkladá na aminokyseliny: prolín, lyzín, arginín, glycín a kyselinu glutámovú. Tie sú zase stavebnými kameňmi bielkovín.

Takto vznikajú bunky kože, kostí a kĺbov.

Prirodzene, s pribúdajúcim vekom je pre telo ťažšie produkovať potrebné množstvo kolagénu. Preto máme vrásky, pokožka sa stáva ochabnutejšou. Kolagén však nie je len o zdravej pokožke, vlasoch a nechtoch.

V dôsledku nedostatku kolagénu praskajú kĺby a kosti sú krehkejšie. Do jedálnička by ste preto mali zaradiť mäsový vývar, ale aj želé.

Fotobanka s bezplatnými fotkami na tému atraktívny, cestoviny, chutný                                                                                                                                                                                                               Pexels

Benefity mäsového vývaru pre ľudský organizmus sú nekonečné. Nezabúdajte však na vonkajšiu starostlivosť o telo. Napríklad vždy, keď je to možné, stimulujte produkciu kolagénu iba prírodnými produktmi. Dlhé prechádzky na čerstvom vzduchu a oplachovanie studenou vodou budú mimoriadne prospešné.

Ako sa staráte o stav svojej pokožky, vlasov a nechtov? Podeľte sa o svoje skúsenosti!

 

Zdroj: sovkusom.ru

Zaujal vás článok, ktorý ste práve čítali? Budeme radi, ak ho podporíte lajkom, zdieľaním alebo komentárom. Je to najlepší spôsov, ako zadarmo podporiť portál mysmezeny.sk, aby sme mohli aj naďalej pre vás pripravovať skvelé články. Ďakujeme 🙂

0 replies on “Tip: Aké prospešné látky skrýva vývar v súvislosti so ženským zdravím?”