Klinický psychológ: „Existujú metódy, ako sa zbaviť stresu, ktoré používajú aj samotní psychológovia…“Aké to sú?

Psychológovia sú profesionáli, ktorí nám pomáhajú riešiť problémy, prekonávať strachy a porozumieť sebe, aby v našom vnútri zavládol vytúžený pokoj.

Aj oni sú však ľudia a ako každý z nás, aj oni majú sklony k stresu, s ktorým sa treba nejako vysporiadať.

Prezradíme vám metódy rýchleho uvoľnenia stresu, ktoré používajú samotní profesionáli.

  1. Zapisujte si všetko, čo vám napadne

John Duffy, klinický psychológ a autor knihy o rodičovstve tínedžerov, hovorí: „Píšem, aby som sa zbavil stresu. Myšlienky, situácie, vzťahy s ľuďmi, nápady na budúce články. Zapisujem všetko, čo mi napadne. Tento tvorivý proces je efektívny, pretože sa odpútavame od problémov, hlava sa vyčistí a napätie klesá. Potom sa môžem na veci pozrieť z druhej strany.“

  1. Pripravte si jedlo a buďte mimoriadne dôslední pri výbere ingrediencií

Psychoterapeut, spisovateľ a učiteľ Jeffrey Sumber používa niekoľko estetických spôsobov boja proti stresu:

„Keď som nervózny, rad sa dobre najem. Ale musí to byť zdravé jedlo alebo niečo nové, čo som ešte nejedol. Chodím na dlhé nákupy, vyberám si správne ingrediencie, potom ich opatrne nakrájam, pripravím dresingy a pomaly, s radosťou, jedlo zjem. A výsledok často zverejňujem na Facebooku, aby na mňa kamaráti žiarlili!“

Zadarmo Fotobanka s bezplatnými fotkami na tému analýza, analýzy, cvičenie Fotka z fotobankypexels

  1. Napnite všetky svaly

Americký psychoterapeut Kevin Chapman používa na boj proti stresu metódu progresívnej svalovej relaxácie, ktorá bola vyvinutá už v roku 1920.

Princíp je jednoduchý: po akomkoľvek silnom napätí prichádza silná relaxácia. To znamená, že musíte napnúť svaly na 10 sekúnd a potom sa 20 sekúnd sústrediť na pocit relaxácie.

  1. Reagujte správne alebo vôbec

Psychologička Susan Krauss Whitbourne so stresom nebojuje, ale snaží sa mu vopred vyhnúť. Na to má mantru, ktorú si opakuje, keď sa dostane do stresovej situácie. Hovorí si: „Nemôžem zmeniť situáciu, ale môžem zmeniť svoju reakciu na ňu.“

Pozitívna reakcia na negatívnu udalosť pomáha nielen vyhnúť sa stresu, ale aj získať nejaké skúsenosti, ak sa na to pozriete ako na test a poučíte sa z chýb.

  1. Zastavte tok myšlienok

Psychológ Martin Seligman radí použiť jeden jednoduchý a veľmi obľúbený spôsob, ako vyhodiť zbytočné myšlienky z hlavy.

Tlieskajte rukami a kričte: „Stop! Porozmýšľam o tom neskôr! „. Môžete tiež nosiť gumičku na zápästí, potiahnite ju a následne pustite alebo sa len štipnite. Využite takéto podnety na zastavenie kolobehu myšlienok a odloženie problému na neskôr. Potom skúste prepnúť svoju pozornosť na nejaký nezvyčajný predmet alebo činnosť.

Zadarmo Fotobanka s bezplatnými fotkami na tému emocionálna podpora, mladý, muž Fotka z fotobankypexels

  1. Vyhraďte si 1 hodinu na svoju obľúbenú činnosť a potešenie

Psychoterapeutka Amy Przeworski radí vyčleniť si časový úsek, počas ktorého budete robiť len to, čo chcete. Čítajte, kreslite, jedzte chutné jedlo – vo všeobecnosti robte to, čo vám prináša potešenie. Žiadna práca, žiadne povinnosti, negatívne myšlienky a všetko, čo sa vám nepáči a kazí vám náladu.

  1. Stimulujte nervy

Nevšednú, no účinnú metódu založenú na fyziológii ponúka terapeutka Toni Bernhard. Niekoľkokrát si zľahka prejdite ukazovákom po perách. Tento pohyb pôsobí na nervy na povrchu pier, stimuluje parasympatický nervový systém a pomáha rýchlo sa upokojiť.

  1. Vyskúšajte rôzne klasické metódy

Samozrejme, existujú klasické metódy, ako sa zbaviť stresu a napätia, ktoré fungujú rovnako dobre.

Napríklad klinická psychologička a autorka knihy „Život s depresiou“ Deborah Serani sa snaží dať telu počas stresu to, čo chce. „Používam všetko, čo sa dotýka zmyslov. Môžem napríklad len tak sedieť v aute a počúvať džez v rádiu, kresliť si, ležať v horúcom kúpeli alebo si vychutnávať lahodný čaj.“

Terapeutka Joyce Marter používa metódu, ktorú praktizujú členovia skupín Anonymných alkoholikov: aby ste sa rozptýlili, musíte robiť niečo produktívne. Napríklad poupratovať vašu pracovnú plochu, umyť riad alebo upratať fotoalbum. Hlavná vec je, že táto činnosť pomáha odvrátiť pozornosť.

Zadarmo Fotobanka s bezplatnými fotkami na tému beznádejný, dáma, depresia Fotka z fotobankypexels

Psychologička Susan Newman verí, že neexistuje lepšie antidepresívum ako rozhovor s priateľmi. A doktorka Stephanie Sarkis používa na prečistenie hlavy jogu, šport alebo len zdravý spánok.

Hlavný princíp

Hlavným princípom, ako sa zbaviť stresu, je na nejaký čas sa úplne odstrihnúť od problému a od akéhokoľvek zdroja vzrušenia. A čím lepšie to urobíte, tým rýchlejšie sa zotavíte a budete pripravení na nové úspechy.

Aký spôsob boja proti stresu sa vám páčil najviac? Máte svoju vlastnú jedinečnú metódu?

 

zdroj

Zaujal vás článok, ktorý ste práve čítali? Budeme radi, ak ho podporíte lajkom, zdieľaním alebo komentárom. Je to najlepší spôsov, ako zadarmo podporiť portál mysmezeny.sk, aby sme mohli aj naďalej pre vás pripravovať skvelé články. Ďakujeme 🙂

0 replies on “Klinický psychológ: „Existujú metódy, ako sa zbaviť stresu, ktoré používajú aj samotní psychológovia…“Aké to sú?”