Dr. Fauci: „Iba dva doplnky podporujú imunitu. Väčšina z nich nerobí nič.“

chrípková sezóna je v plnom prúde. Jej vrchol však ešte len príde, a preto je veľmi dôležité starať sa o svoju imunitu už teraz. Zdá sa, že v tomto výnimočnom a pre nás všetkých ťažkom období je to obzvlášť dôležité. Ako môžeme podporiť naše telo? Aké výživové doplnky nám v tom pomôžu?

Doktora Anthonyho Fauciho, popredného epidemiológa, sa herečka Jennifer Garnerová prostredníctvom chatu na Instagrame opýtala na doplnky na podporu imunity. Hoci sa zdá, že ich je naozaj dosť, odpoveď odborníka môže prekvapiť. Je toho názoru, že „väčšina z nich nič nerobí“ a že imunitu podporujú len dva doplnky.

Podľa lekára existujú len dva doplnky, ktoré môžu posilniť imunitu osoby, ktorá ich užíva
Keď hovoríme o doplnkoch, máme na mysli vitamíny. Ktoré vitamíny teda máme na mysli?

Prvým vitamínom, ktorý môže mať pozitívny vplyv na našu imunitu, je vitamín D.

Ak máte nedostatok vitamínu D, ovplyvňuje to vašu náchylnosť na infekcie. Preto neváham odporúčať (jeho užívanie) a sám užívam doplnky vitamínu D,“ povedal Fauci

Druhým vitamínom, ktorý sa oplatí užívať, je vitamín C. Vitamín, ktorý sa už roky spája práve s imunitou, a to oprávnene.

Ďalším vitamínom, ktorý ľudia užívajú, je vitamín C. Je to dobrý antioxidant, takže ak niekto užije gram alebo dva vitamínu C, bude v poriadku,“ dodal.

Lekár zdôraznil, že neodporúča žiadne iné doplnky ani bylinky.

Kto je doktor Anthony Fauci?

Dr. Anthony Fauci, 79 rokov, je riaditeľom Národného inštitútu pre alergie a infekčné choroby. Tento odborník sa preslávil tým, že uvádza na pravú mieru zavádzajúce vyhlásenia amerických politikov. Fauci sa stal známym aj vďaka nespočetným mémom, paródiám a satirickým kresbám.

Vitamín D – čo sa oplatí vedieť?

Vitamín D, známy aj ako kalciferol, je vitamín rozpustný v tukoch, ktorý sa prirodzene vyskytuje v potravinách, ako sú napr:

losos
makrela,
treska,
sleď v rôznych formách,
úhor,
vaječné žĺtky,
tuniak,
žlté syry
Nie nadarmo sa hovorí, že najlepším zdrojom vitamínu D3 je… slnko. Keď je pokožka vystavená slnečnému žiareniu, UVB lúče sa spájajú s cholesterolom v kožných bunkách a dodávajú telu energiu potrebnú na produkciu vitamínu.

Na základe štúdie, ktorej sa zúčastnilo 11 321 ľudí, sa dospelo k záveru, že tí, ktorí pravidelne užívali doplnok stravy bohatý na vitamín D, menej často trpeli infekciami dýchacích ciest ako tí, ktorí tento vitamín nedopĺňali. Najväčší prínos mali tí, ktorí mali pred začiatkom štúdie najväčší nedostatok vitamínu D.

Vitamín C – čo sa oplatí vedieť?

Vitamín C je vitamín rozpustný vo vode. Podľa Úradu pre výživové doplnky Národného inštitútu zdravia (NIH) sa prirodzene vyskytuje v niektorých potravinách, ako napr:

jahody
pomaranče,
brokolica,
paradajky,
čierne ríbezle
čerešne
Vitamín C, známy aj ako kyselina L-askorbová, je antioxidant, ktorý zohráva dôležitú úlohu pri správnom fungovaní imunitného systému.

Štúdia vedcov z Cochrane zistila, že ľudia, ktorí užívali vitamín C, prešli infekciou ľahšie. Odhaduje sa, že infekcia bola o 8 % ľahšia u dospelých a o 14 % ľahšia u detí, čo v priemere znamená skrátenie infekcie o jeden deň. Tí, ktorí pravidelne užívali vitamín D, mali aj menej závažné príznaky prechladnutia ako tí, ktorí ho neužívali.

Zaujal vás článok, ktorý ste práve čítali? Budeme radi, ak ho podporíte lajkom, zdieľaním alebo komentárom. Je to najlepší spôsob, ako zadarmo podporiť portál mysmezeny.sk, aby sme mohli aj naďalej pre vás pripravovať skvelé články. Ďakujeme 🙂

0 replies on “Dr. Fauci: „Iba dva doplnky podporujú imunitu. Väčšina z nich nerobí nič.“”