štvrtok, 11 júna, 2026

Prekvapujúce, ale pravdivé: slanina môže byť skvelým zdrojom vitamínu D. O tomto vedeli už naše babičky

Slanina je síce obľúbenou potravinou mnohých ľudí, ale zároveň aj veľmi rozporuplnou a neustále sa diskutuje o tom, či je zdravá alebo nie. Mnohí ju považujú za nezdravú, zatiaľ čo iní tvrdia opak.

Obsah tuku v slanine je skutočne vysoký, ale viaceré štúdie potvrdili, že je oveľa vhodnejšia na varenie ako rastlinné oleje, píše Libertatea.

Navyše jej konzumácia s cesnakom môže byť ešte zdravšia a pomáha účinnejšie znižovať cholesterol. Okrem toho má táto kombinácia pozitívne účinky na srdce a pečeň. Kombinácia s cibuľou však môže pomôcť aj pri vyplavovaní toxínov a posilnení imunitného systému.

Vedci tiež zistili, že slanina obsahuje mnoho stopových prvkov, ktoré sú pre telo prospešné.

Je bohatým zdrojom vitamínu D, ktorý je nevyhnutnou živinou pre imunitu, náladu a celkové zdravie.

Štúdie ukazujú, že vysoká hladina vitamínu D v tele znižuje riziko vzniku rakoviny, kardiovaskulárnych ochorení a infekčných chorôb.

Ďalšou dôležitou živinou, ktorá sa nachádza v slanine, je cholín. Je to organická zlúčenina rozpustná vo vode, ktorá v ľudskom tele zohráva viacero úloh: je súčasťou bunkových membrán, podieľa sa na prenose lipidov a na prenose signálov medzi nervovými bunkami a svalmi.

Vedci z Arizonskej univerzity tiež dokázali, že znižuje riziko srdcových ochorení a Alzheimerovej choroby.

Obsah cholínu v slanine sa pohybuje od 102 do 399 mg na 200 g v závislosti od druhu ošípanej.

Výsledky výskumu naznačujú, že slaniny by sme sa nemali vzdať, ale mali by sme ju jesť s mierou, maximálne 50 gramov naraz.

Fotka od používateľa Nicolas Postiglioni z lokality Pexels: https://www.pexels.com/sk-sk/photo/1927377/

Zaujal Vás článok, ktorý ste práve čítali? Budeme radi, ak ho podporíte lajkom, zdieľaním alebo komentárom. Ďakujeme 🙂

Najnovšie

„Ja si mám z dôchodku kupovať lístok?!“ Golonka si SERVÍTKU pred ústa vôbec nedával

Legendárny hokejista Jozef Golonka priznal, že už nenavštevuje domáce...

Slovensko sleduje MIMORIADNY prípad: V Bratislave sa narodili siamské dvojčatá! ČO čaká deti teraz?

Namiesto radostného oznamu o príchode nového života tentoraz prevládajú...

List princeznej Diany tvrdí, že niekto plánoval jej nehodu – Ako to bolo?

Princezná Diana tragicky zomrela v auguste 1997 po autonehode...

Prečítaj si aj

„Ja si mám z dôchodku kupovať lístok?!“ Golonka si SERVÍTKU pred ústa vôbec nedával

Legendárny hokejista Jozef Golonka priznal, že už nenavštevuje domáce...

Slovensko sleduje MIMORIADNY prípad: V Bratislave sa narodili siamské dvojčatá! ČO čaká deti teraz?

Namiesto radostného oznamu o príchode nového života tentoraz prevládajú...

List princeznej Diany tvrdí, že niekto plánoval jej nehodu – Ako to bolo?

Princezná Diana tragicky zomrela v auguste 1997 po autonehode...
Romana
Romana
Volám sa Romana a som redaktorkou pre portál Mysmezeny.sk Medzi moje obľúbené témy patrí história, vzťahy a náboženstvo 🙏

„Ja si mám z dôchodku kupovať lístok?!“ Golonka si SERVÍTKU pred ústa vôbec nedával

Legendárny hokejista Jozef Golonka priznal, že už nenavštevuje domáce zápasy HC Slovan Bratislava. Dôvodom je podľa jeho slov sklamanie z prístupu klubu, od ktorého...

Slovensko zasiahla SMUTNÁ SPRÁVA: Zomrel Anton Pašek (†50), ktorého preslávili langoše s „mäkčeňom“

Anton Pašek sa v posledných týždňoch stal tvárou debaty o tom, kde sa končí dôsledné dodržiavanie pravidiel a kde sa začína neprimeraná tvrdosť štátu...

Slovensko sleduje MIMORIADNY prípad: V Bratislave sa narodili siamské dvojčatá! ČO čaká deti teraz?

Namiesto radostného oznamu o príchode nového života tentoraz prevládajú otázky a očakávanie. V bratislavskom Národnom ústave detských chorôb sa narodili siamské dvojčatá – mimoriadne...
Verified by MonsterInsights