Zabudnite na bolesti chrbta pomocou týchto 3 jogových cvikov a zabudnete na bolesť chrbta

Moderný rytmus života a niekoľko hodinové sedenie za počítačom si vyberajú daň na ľudskom zdraví, konkrétne na funkčnosti našej chrbtice. Existujú však 3 čarovné cviky z jogy, ktoré vám určite pomôžu.

Bolesti chrbta môžu často vystreľovať až do kolien či chodidiel. Nesprávne držanie tela posúva ťažisko, čo vedie k problémom v práci vnútorných orgánov.

Je preto potrebné dávať si pozor na to, ako chodíme, či sme zhrbení a ako dlho sedíme. Vášmu stavu môžete pomôcť aj vykonávaním týchto dôležitých a prospešných cvikov upriamených priamo na bolesti dolnej časti chrbta.

Poloha mačky

Postavte sa na štyri, ruky by mali byť presne pod vašimi ramenami a nohy pod zadkom, aby ste vytvorili 2 pravé uhly.

Pri nádychu ťahajte temeno hlavy a kostrč smerom nahor, pri čom sa ohnite v chrbtici. Natiahnite šiju, ramená ťahajte od uší a ostaňte v tejto polohe po dobu 30 sekúnd. Vydýchnite a vráťte sa do východiskovej polohy.

Potom sa zhrbte a bradu smerujte k hrudníku. Roztiahnite lopatky, uvoľnite napäté svaly hornej časti chrbta a krku. Pokúste sa zdvihnúť spodnú časť chrbtice a zatiahnite kostrč.

Oba cviky si zopakujte ešte 8-krát po sebe.

 

Poloha kobry

Ľahnite si na zem tvárou nadol, chodidlá dajte k sebe – na šírku ramien a vyrovnajte prsty na nohách. Dlane položte pod ramená.

Počas nádychu začnite pomaly dvíhať telo smerom nahor tak, aby ste sa opierali o ruky, ktoré celú túto polohu fixujú. Ruky by mali zostať zohnuté v lakťoch. Pokúste sa natiahnuť celé telo, okrem tváre a očí.

Ostaňte v tejto polohe po dobu 30 sekúnd a ak je to možné, ťahajte svoj trup ešte viac smerom nahor.

Potom vydýchnite a vráťte sa do východiskovej polohy.

https://www.youtube.com/watch?v=c0N8K1metak

Otáčanie v bedrovej oblasti

Ľahnite si na chrbát, nohy ohnite v kolenách a chodidlá položte na zem. Vystrite ruky do strán a položte ich na úroveň vašich ramien.

Nadvihnite kolená smerom k hrudi, hlavu otočte doľava a s nádychom pomaly ťahajte kolená smerom k pravej dlani. Ľavá lopatka pri tom zostáva na zemi.

Ostaňte v tejto pozícii 30 sekúnd, potom sa pokojne vráťte do východiskovej polohy a to isté zopakujte aj na druhej strane.

Ako si uchovávate zdravie vášho chrbta a chrbtice?

 

 

Zaujal vás článok, ktorý ste práve čítali? Budeme radi, ak ho podporíte lajkom, zdieľaním alebo komentárom. Je to najlepší spôsov, ako zadarmo podporiť portál mysmezeny.sk, aby sme mohli aj naďalej pre vás pripravovať skvelé články. Ďakujeme 🙂

0 replies on “Zabudnite na bolesti chrbta pomocou týchto 3 jogových cvikov a zabudnete na bolesť chrbta”