Zabudnite na bolesti chrbta pomocou týchto 3 jogových cvikov a zabudnete na bolesť chrbta

Moderný rytmus života a niekoľko hodinové sedenie za počítačom si vyberajú daň na ľudskom zdraví, konkrétne na funkčnosti našej chrbtice. Existujú však 3 čarovné cviky z jogy, ktoré vám určite pomôžu.

Bolesti chrbta môžu často vystreľovať až do kolien či chodidiel. Nesprávne držanie tela posúva ťažisko, čo vedie k problémom v práci vnútorných orgánov.

Je preto potrebné dávať si pozor na to, ako chodíme, či sme zhrbení a ako dlho sedíme. Vášmu stavu môžete pomôcť aj vykonávaním týchto dôležitých a prospešných cvikov upriamených priamo na bolesti dolnej časti chrbta.

Poloha mačky

Postavte sa na štyri, ruky by mali byť presne pod vašimi ramenami a nohy pod zadkom, aby ste vytvorili 2 pravé uhly.

Pri nádychu ťahajte temeno hlavy a kostrč smerom nahor, pri čom sa ohnite v chrbtici. Natiahnite šiju, ramená ťahajte od uší a ostaňte v tejto polohe po dobu 30 sekúnd. Vydýchnite a vráťte sa do východiskovej polohy.

Potom sa zhrbte a bradu smerujte k hrudníku. Roztiahnite lopatky, uvoľnite napäté svaly hornej časti chrbta a krku. Pokúste sa zdvihnúť spodnú časť chrbtice a zatiahnite kostrč.

Oba cviky si zopakujte ešte 8-krát po sebe.

 

Poloha kobry

Ľahnite si na zem tvárou nadol, chodidlá dajte k sebe – na šírku ramien a vyrovnajte prsty na nohách. Dlane položte pod ramená.

Počas nádychu začnite pomaly dvíhať telo smerom nahor tak, aby ste sa opierali o ruky, ktoré celú túto polohu fixujú. Ruky by mali zostať zohnuté v lakťoch. Pokúste sa natiahnuť celé telo, okrem tváre a očí.

Ostaňte v tejto polohe po dobu 30 sekúnd a ak je to možné, ťahajte svoj trup ešte viac smerom nahor.

Potom vydýchnite a vráťte sa do východiskovej polohy.

Otáčanie v bedrovej oblasti

Ľahnite si na chrbát, nohy ohnite v kolenách a chodidlá položte na zem. Vystrite ruky do strán a položte ich na úroveň vašich ramien.

Nadvihnite kolená smerom k hrudi, hlavu otočte doľava a s nádychom pomaly ťahajte kolená smerom k pravej dlani. Ľavá lopatka pri tom zostáva na zemi.

Ostaňte v tejto pozícii 30 sekúnd, potom sa pokojne vráťte do východiskovej polohy a to isté zopakujte aj na druhej strane.

Ako si uchovávate zdravie vášho chrbta a chrbtice?