Takto si uvoľníte svoje svaly v chrbte. Zvládnete to sami doma a výsledok je úžasný. Zohnete sa úplne bez bolesti

Poznáte tú bolesť v krku, ktorá vám nedovolí ani len správne premýšľať? A čo ak sa táto strašná bolesť objaví v krížovej oblasti? Jej už len niekoľko typov bolesti, ako sú tieto. V prípade, že trpíte práve týmito bolesťami tela, môže ísť o pomerne závažný problém.

Joga ako metóda liečby takýchto ochorení sa doposiaľ považovala za akési populárne cvičenie, ktoré sa v súčasnosti dosiahlo na výslnie. Avšak ľudia, ktorí sa okrem jogy rozhodli vyskúšať rôzne iné metódy na posilnenie krku a chrbtice, sa napriek všetkému rozhodli nerobiť nič iné, ako jogu. Ide o druh cvičenia, ktoré dokáže eliminovať aj tu najhoršiu svalovú bolesť.

Existujú totiž niektoré polohy, ktoré dokážu uvoľniť všetky oblasti v okolí vášho krku. Chrbtica tiež dostane potrebný pocit uvoľnenia, čo ocenia najmä tí, ktorí majú sedavé zamestnanie.

TERAPEUTICKÁ JOGA

  1. Ľahnite si, ruky dajte za chrbát a chyťte si dlane. Ruky ťahajte čo najviac do strany. Je dôležité, aby ste tento cvik robili plynule a nepoškodili si väzy.

йога

  1. Postavte sa na kolená, lakťami sa oprite o obdĺžnikovú podložku a hlavu nasmerujte pod vaše ruky. Ostaňte v tejto polohe a postupne si naťahujte svaly chrbta. Vykonajte 10 hlbokých nádychov.

йога

  1. Sadnite si tak, že nohy dáte pod seba, ruky dáte za chrbát a chytíte sa dlaňami tak, ako je to znázornené na obrázku. Dýchajte zhlboka a hlavu držte vzpriamene. Toto je ten druh cviku, pri ktorom môžete pociťovať bolesť, no jeho prínosy sú obrovské.

йога

  1. Predkloňte sa v stoji, nohy dajte od seba v šírke vašich ramien. Spojte ruky a nasmerujte ich za hlavu. Ruky ťahajte čo najviac dopredu, aby sa mohla chrbtica správne vyrovnať.

йога

  1. Predlaktiami sa rovnobežne oprite o stenu – lakte držte naširoko. Urobte pár krokov späť od steny a uvoľnite hlavu. Cvik vykonávajte na 5 hlbokých nádychov.

йога

  1. Jeden blok v tvare obdĺžnika položte pod hlavu a druhý pod kríže. Pokúste sa v tejto polohe čo najviac uvoľniť – vykonajte počas toho 5 hlbokých nádychov a výdychov.

йога

  1. Postavte sa na štyri, jednu ruku ťahajte do strany, druhú nahor. Hlava musí byť dole, tak, aby bola opretá o zem. Ruky naťahujte do rôznych smerov, počas ktorých sa 10-krát zhlboka nadýchnete.

йога

  1. Ľavý lakeť položte na pravé koleno tak, aby ste cítili mierne ťahanie (viď. Obrázok). Voľná ruka by mala byť jemne ohnutá, položená pri zadnej časti chrbta. Cvik vykonávajte pre každú nohu zvlášť a uistite sa, že svaly stehien budú dobre napnuté.

йога

A nakoniec, jedna veľmi dôležitá rada, ktorá vám pomôže vyhnúť sa bolesti krčnej oblasti. Nepozerajte sa počas chôdze na žiaden telefón ani iný podobný prístroj! Ide o veľmi neprirodzenú polohu krku.

Aby si váš krk mohol dobre odpočinúť, brada by mala byť mierne spustená nadol, akoby ste ju tlačili ku krku. Vďaka tomu sa uvoľní a bolesť krku sa stane minulosťou.

Dovoľte týmto cvikom cítiť sa opäť skvele!