6 spôsobov, ako sa vyrovnať s vysokým krvným tlakom v priebehu niekoľkých minút

Ak pociťujete silnú únavu, bolesť hlavy, bolesť na hrudníku a zrýchlené búšenie srdca, potom je šanca, že trpíte vysokým krvným tlakom alebo hypertenziou. Tento stav môže byť spôsobený teplom, obezitou, stresom, nedostatkom spánku či rôznymi chorobami.

Existuje niekoľko jednoduchých techník, ktoré vám pomôžu uvoľniť krvné cievy a svaly, kontrolujúce váš krvný tlak.

  1. Masírujte si krk a uši

Medzi hlavou a krkom sú tri body, ktoré vám pomôžu znížiť krvný tlak v priebehu niekoľkých minút.

Prvý bod sa nachádza za ušným lalôčikom a načrtá pomyslenú čiaru nadol k stredu kľúčnej kosti, kde sa nachádza druhý bod. Jemne masírujte krk prstami nahor a nadol. Cvik praktizujte na oboch stranách krku – 10 opakovaní. Tretí bod je umiestnený na tvári vo výške pol centimetra od ucha. Masírujte tento bod prstami 1 minútu v smere hodinových ručičiek.

Masírovaním všetkých troch bodov zbavujete napätia vašich krčných svalov. Vďaka tomu sa obnoví správny prietok krvi do mozgu.

  1. Nadýchnite sa cez ľavú nosnú dierku

Hlboké brušné dýchanie cez ľavú nosnú dierku vám pomôže kontrolovať krvný tlak. Uvoľní to cievy a zníži stresové hormóny.

Ako na to:

Sadnite si na stoličku alebo zem do pohodlnej polohy a chrbát držte vystretý. Ľavú ruku držte na bruchu.

Pravým palcom zatvorte pravú nosnú dierku. Cez ľavú nosnú dierku sa zhlboka nadýchnite, zadržte dych niekoľko sekúnd a potom vydýchnite. Robte to 3-5 minút.

  1. Zapnite si klasickú hudbu

Podľa slov výskumníkov, môžete znížiť krvný tlak tým, že budete počúvať klasickú hudbu, alebo kombinovať hudbu s meditáciou a niektorými dychovými cvičeniami. Tento typ hudby má pokojný účinok na telo, čo znižuje hladinu kortizolu, stresového hormónu.

  1. Vypite pohár vody

Vysoký krvný tlak je niekedy spôsobený dehydratáciou. Keď ste dehydratovaný, objem krvi sa znižuje a periférny odpor sa zvyšuje.

V prípade dehydratácie začnete pociťovať príznaky hypertenzie. Začnete piť jeden pohár čistej vody. Voda vám pomôže obnoviť dostatok krvi v tele a znížiť krvný tlak.

  1. Vyskúšajte akupresúru

GB 20 je bodový akupresúrny bod na liečbu vysokého krvného tlaku. Tieto body sú prítomné v spodnej časti lebky v priehlbine na oboch stranách chrbtice. Na ich aktiváciu priložte palce k týmto dvom bodom. Po jednej alebo dvoch minútach sa začnete cítiť lepšie.

  1. Skúste si bzučiace dýchanie včely

Tento typ dýchania je tiež známy pod pojmom bhramari (dych včeli) pranayama (dychové cvičenie), ktoré je určené najmä na meditačné účely. To vám pomôže zrelaxovať, zbaviť sa migrény a bolesti hlavy spojené s hypertenziou.

Ako na to:

Sadnite si na podložku do pohodlnej polohy. Ukazováky položte na ušné chrupavky. Zhlboka sa nadýchnite a s výdychom vydávajte zvuk „bzučania“. Súčasne vytvárajte mierny tlak na vaše ušné chrupavky. Tento cvik opakujte 7-10x.

  1. Bonus

V prípade, že máte po ruke antistresovú loptičku, vyskúšajte si nasledujúce izometrické cvičenie. Svaly ruky sa sťahujú a uvoľňujú na základe stláčania anitstresovej loptičky. Toto cvičenie pomáha zlepšiť pružnosť ciev, ako aj schopnosť relaxovať. Mali by ste ho vykonávať 12 – 15 minút trikrát týždenne. Krvný tlak by sa tak mal každým mesiacom postupne znižovať.

Žiadna z týchto metód nie je náhradou predpísaných liekov na hypertenziu, no môžu byť dobrou voľbou v prípade situačného zvýšenia tlaku, napríklad v dôsledku tepla

zdroj: Blushy Babe.