7 najzdravších druhov bobuľovitého ovocia, ktoré by ste mali jesť pravidelne. Veľa ľudí na ne zabúda

Bobuľovité ovocie je nielen chutné, ale aj zdravé. Často sa používajú do džemov, zaváranín a dezertov. Ovocie je bohaté na vlákninu, vitamín C a antioxidačné polyfenoly. To znamená, že ak ich budete konzumovať, predídete a znížite príznaky mnohých chronických chorôb.

Tu je 7 najužitočnejších druhov a dôvody, prečo by ste ich mali konzumovať tak často, ako je to len možné:

  1. Brusnice

#cranberry harvest season is here! 🍒Cranberries have air pockets inside of them so the best way to harvest them off the vines is to flood the entire field so they float and then vacuum them up! I feel like a kid again swimming in the pool with these floating berries! 😜 It’s always a hit or miss to find the beautiful sea of red as we drive by the farms. Thank you @theriversidebog for opening up your doors to the public this year @fortlangleycranberryfestival #cranberries #harvest #cranberrybog

77 Likes, 2 Comments – Elaine – Food Connections (@foodcxn) on Instagram: „#cranberry harvest season is here! 🍒Cranberries have air pockets inside of them so the best way to…“

Ide o mimoriadne zdravý produkt s kyslou chuťou. Zo samotných bobúľ sa najčastejšie vyrába šťava, nekonzumujú sa v surovom stave.

1 šálka (110 g) obsahuje:

Kalórie: 46

Vláknina: 3,6 g

Vitamín C: 16% RDI

Mangán: 12% RDI

Rovnako ako iné bobule, aj brusnica je bohatá na antioxidačné polyfenoly. Väčšina z nich sa však nachádza v šupke.

Výhody:

  • Znižuje riziko infekcií močových ciest a žalúdka
  • Zlepšuje zdravie srdca
  • Znižuje cholesterol, krvný tlak, oxidačný stres a arteriálnu stuhnutosť.

Je však lepšie vyhnúť sa odrodám brusnicovej šťavy s vysokým obsahom cukru.

Maliny

Possibly last of the season ❤️ #harvest #raspberries #inseason #eatinglocalisdelicious

47 Likes, 3 Comments – Ramo (@hckyramo) on Instagram: „Possibly last of the season ❤️ #harvest #raspberries #inseason #eatinglocalisdelicious“

Maliny sú bohaté na vlákninu a antioxidačné polyfenoly.

Jedna šálka (123 gramov) malín obsahuje:

Kalórie: 64

Vláknina: 8 gramov

Vitamín C: 36% odporúčaného denného príjmu (RDI)

Vitamín K: 8% RDI

Mangán: 36% RDI

Výhody malín:

  • Pomáhajú znižovať oxidačný stres po cvičení a urýchľujú regeneráciu svalov;
  • čierne maliny znižujú rizikové faktory kardiovaskulárnych chorôb, krvného tlaku a cholesterolu v krvi
  • čierne maliny tiež znižujú zápal u ľudí s metabolickým syndrómom.

 

Bobule Goji

گوجی بری یا دیوخار میوه‌ای از خانواده تمشک‌هاست که سرشار از اسید آمینه‌ها، ویتامین ها و ۲۱ ماده معدنی ازجمله زینک، فسفر و کلسیم است. خواص گوجی بری برای کمک به کاهش وزن و کنترل و کاهش قند خون بسیار مناسب است گوجی‌بری خشک شده حاوی کالری، کربوهیدرات، چربی، فیبر‌های خوراکی، قند و پروتئین است. مواد معدنی و ویتامین‌هایی که در گوجی‌بری یافت می‌شوند شامل: سدیم، پتاسیم، کلسیم، آهن، روی، سلنیوم، ویتامین C، کاروتین، تیامین، ریبوفلاوین، لوتئین، لیکوپن، زیکسانتین، پلی‌ساکاریدها، بتااین و پپتدوگلیسین‌ها می‌شود. گوجی‌ بری تمام ۸ نوع اسید‌آمینه ضروری را دارد. هر ۱۰۰ گرم از این میوه حدودا ۱۰ درصد پروتئین لازم در روز را تأمین می‌کند. در میوه‌ها چنین میزانی از پروتئین اعجاب‌انگیز است. کربوهیدرات های آن هم از نوع کربوهیدرات‌های پیچیده است؛ یعنی قند خون را به‌تدریج افزایش می‌دهد و خطر هیپوگلیسمی یا افت قند خون را کم می‌کند. برخي از خواص گوجي بري: تقویت سیستم ایمنی و محافظت در برابر آنفولانزا کمک به کاهش وزن آنتی‌اکسیدان برای چشم و مو حفظ قند خون افزایش تستوسترون #غذا #تغذيه_سلامت #صبحانه #ناهار #شام #ميان_وعده #عصرانه #رژيم #چاشت #نيم_چاشت #برانچاشت#سلامتي#تغذيه#food #breakfast#brunchasht #گوجى_برى #آجيل #گوجه_بری #آنتي_اكسيدان #gojiberries ##gojiberry

41 Likes, 1 Comments – Brunchasht (@brunchasht) on Instagram: „گوجی بری یا دیوخار میوه‌ای از خانواده تمشک‌هاست که سرشار از اسید آمینه‌ها، ویتامین ها و ۲۱ ماده…“

Pestujú sa v Číne a používajú sa v tradičnej medicíne.

Jedna porcia (28 gramov) sušených bobúľ goji obsahuje:

Kalórie: 98

Vláknina: 3,7 g

Vitamín C: 15% odporúčaného denného príjmu (RDI)

Vitamín A: 42% RDI

Železo: 11% RDI

Výhody konzumácie:

  • 2-týždňové pitie šťavy z týchto bobúľ zvyšuje metabolizmus a znižuje hmotnosť u ľudí s nadváhou
  • Zlepšuje zdravie očí
  • zvyšuje hladinu antioxidantov v krvi

 

Jahody

What is your favourite way to enjoy strawberries?! It’s always sad saying bye to gorgeous seasonal fruit and veg! Recently we travelled to @seetorontonow with @flairairlines, we discovered gorgeous markets and @sheen.ism gasped at the sight of all the gorgeous produce. Thank you @eatingthroughto for showing us around and keeping our belly’s full and happy! #seetorontonow #openyourcuriosity #flyflair #discovertravel #strawberries #fruit #veg #seasonal #vegan #plantbased #market #healthy #fall #foodporn #colorful ph by @sheen.ism

1,169 Likes, 53 Comments – Maria Koutsogiannis (@foodbymaria) on Instagram: „What is your favourite way to enjoy strawberries?! It’s always sad saying bye to gorgeous seasonal…“

Jahody sú jedným z najčastejšie konzumovaných bobúľ na svete a tiež jedným z najlepších zdrojov vitamínu C.

Jeden šálka (144 gramov) jahôd obsahuje:

Kalórie: 46

Vláknina: 3 gramy;

Vitamín C: 97% RDI

Mangán: 24% RDI

Prospešnosť jahôd:

  • Pomáhajú kontrolovať hladinu cukru v krvi, čo je dôležité pri prevencii cukrovky
  • Zlepšujú zdravie srdca a znižujú riziko infarktu
  • Môžu znížiť riziko cukrovky typu 2 až o 18%
  • Znižujú zápal znížením zápalových chemických látok v krvi
  • Znižujú oxidačný stres a zápalové procesy u ľudí s vysokým rizikom vzniku rakoviny pažeráka

 

Čučoriedky

. Never underestimate the power of the BLUEBERRY! 💙 . Blueberries are little powerhouses of antioxidants, helping to reduce inflammation in the body, strengthen the immune system and protect against cancer. What’s more, the antioxidants in blueberries seem to benefit your brain by aiding brain function and delaying mental decline. . Blueberries are cardio protective, helping to lower blood pressure and cholesterol and protect against heart disease. . Blueberries are so little but packed with fibre, vitamin C, vitamin K and manganese. Fibre will help eliminate toxins from the body; vitamin C is required to support the immune system, vitamin K is required for blood clotting and wound healing and manganese helps make and activate some of the enzymes in the body. . Enjoy as a snack on their own, with porridge, with Greek yogurt, in a fruit salad or (this is a great one for kids), dip them into Greek yogurt and freeze them and enjoy as a healthy treat! . Claire x . #blueberry #blueberries #antioxidants #vitaminc #vitamink #fibre #manganese #hearthealth #mentalhealth #cardio #treat #snack #childrenshealth #nutrition #nutritionaltherapist #northernireland

27 Likes, 3 Comments – Claire Meakin (@clairemeakinnutritionaltherapy) on Instagram: „. Never underestimate the power of the BLUEBERRY! 💙 . Blueberries are little powerhouses of…“

Čučoriedky sú veľmi podobné brusniciam a preto si ich často pletieme. Čučoriedky pochádzajú z Európy a brusnice pochádzajú zo Severnej Ameriky.

100 gramov čučoriedok obsahuje:

Kalórie: 43

Vláknina: 4,6 g

Vitamín C: 16% RDI

Vitamín E: 12% RDI

Výhody čučoriedok:

  • Znižujú hladinu cholesterolu v krvi
  • Pomáhajú pri chudnutí
  • Strava bohatá na čučoriedky, celozrnné potraviny a ryby znižuje hladinu cukru v krvi u ľudí s vysokým krvným tlakom
  • Znižuje zápal u ľudí s rizikom srdcových chorôb alebo metabolického syndrómu

 

Acai bobule

🍇AÇAI – our favorite superfruit! 🍇 Açai berries can be a tremendouslyhealthy addition to your diet, and helps to increase heart health, aids in weight loss, as well as aiding in health issues relating to your skin, digestion, allergies, immune system, and energy levels. Furthermore, research has shown it to be one of the best sources of antioxidants, an aphrodisiac, a brain booster, and a great weapon against premature aging, cancer, and unexplained fatigue or exhaustion. Overall, this miraculous little berry can have a huge impact on your health and happiness! . . . . . . #acai #acaiberries #berries #berry #acaibowl #acailovers

140 Likes, 16 Comments – 🌈 JAMES JAR & CO.® (@jamesjarco) on Instagram: „🍇AÇAI – our favorite superfruit! 🍇 Açai berries can be a tremendouslyhealthy addition to your diet,…“

Bobule Acai rastú v brazílskej Amazonii.

100 gramov pyré z acai obsahuje:

Kalórie: 70

Vláknina: 5 gramov

Bobule Acai sú jedným z najlepších zdrojov antioxidačných polyfenolov. Môžu obsahovať 10-krát viac antioxidantov ako čučoriedky.

Výhody bobúľ Acai:

  • Znižuje hladinu cholesterolu v krvi
  • Po cvičení zabraňuje oxidačnému stresu
  • Znižuje príznaky osteoartritídy

 

Hrozno 

#autumn #grape #nature #beauty #sun

66 Likes, 0 Comments – @aleksa_8811 on Instagram: „#autumn #grape #nature #beauty #sun“

Tieto bobule sú veľmi populárne: konzumujú sa surový, sušené alebo rozdrvené na výrobu nápojov.

Jedna šálka hrozna (151 gramov) obsahuje:

Kalórie: 104

Vláknina: 1,4 g

Vitamín C: 5% RDI

Vitamín K: 18% RDI

Šupka a kôstky hrozna sú vynikajúcim zdrojom antioxidačných polyfenolov.

Výhody hrozna:

  • Extrakty polyfenolu v hroznových semenách môžu znižovať krvný tlak a srdcový rep
  • Konzumácia hrozna alebo hrozienok 3-krát týždenne znižuje riziko vzniku cukrovky 2. typu o 12%
  • Znižuje hladinu cholesterolu v krvi a oxidačný stres u ľudí s vysokou hladinou cholesterolu
  • Zlepšuje zdravie mozgu

zdroj: ecowatch.com