15 tipov na riešenie depresie, najmä počas vianočných sviatkov. O tomto nie je obvyklé hovoriť …

Sviatočné obdobie je ťažké obdobie roka, ak keď ste sa nedávno navždy rozlúčili s niekým z vašej rodiny alebo priateľov. Je ťažké prežiť túto stratu, no počas sviatkov je to omnoho náročnejšie.

Psychologička Mary Potter Kenyonová hovorí, ako sa vysporiadať so zármutkom počas sviatkov:

  1. Doprajte si čas a priestor na spracovanie svojich emócií

Po strate sa chcete okamžite zotaviť, ale to si vyžaduje čas. Poľutujte sa a pochopte, že utrpenie, najmä počas sviatkov, je normálne.

Man Standing in Front of Window

  1. Urobte si čas, aby ste boli sami

Sviatky môžu byť ťažkým obdobím aj pre tých najspoločenskejších extrovertov. Preto je dôležité, aby ste si našli čas na pokoj: vydajte sa na prechádzku, nadýchnite sa čerstvého vzduchu, dajte si pauzu od davu – nabite si baterky.

 

  1. Pripravte plán v prípade, že niečo slúži ako spúšťač

Uprostred rodinnej oslavy niekedy nie ste vo vlastnej koži. Pripravte si nejaký únikový plán, aby ste mohli kedykoľvek odísť bez problémov. Zvážte možné ospravedlnenie, aby ste u členov vašej rodiny nespustili paniku.

Photo Of Woman Sitting On Floor

  1. Nebojte sa odmietnuť pozvania

Ak si myslíte, že sviatky vám spôsobujú viac emocionálnej ujmy ako úžitku, nie je nič zlé na tom, ak niekam neprídete. Nebojte sa odmietnuť, ak nemáte silu zúčastniť sa sviatkov, najmä v prvom roku po strate.

 

  1. Pokračujte vo slávnostných tradíciách zosnulého

Skvelý spôsob, ako si uchovať spomienku na zosnulých príbuzných, je pokračovať v ich vianočných tradíciách. Ozdoby, sviatočné jedlá, rituály – to všetko vám pripomína milovaného človeka a pomôže vám uctiť si jeho pamiatku.

Family Sitting Near Dining Table and Eating Food

  1. Vyskúšajte aj nové sviatočné tradície

Naopak, zaužívané tradície sa naopak po odchode milovanej osoby stanú príliš bolestivými. V takom prípade skúste sviatky oslavovať novým spôsobom. Nové tradície pomáhajú so zmierením a pokračovaním v živote podľa vlastných predstáv.

 

 

  1. Opustite mesto

Aby ste sa vyhli nepríjemným zážitkom, môžete odísť na dovolenku. Cestovanie do známeho letoviska alebo do iného mesta vám v týchto dňoch pomôže oddýchnuť si a vyhnúť sa smutným asociáciám.

 

  1. Komunikujte s ostatnými

Aj keď je dobré byť v takýchto dňoch sám, komunikácia s ľuďmi – najmä s tými, ktorí už niečo také zažili – neublíži. Schopnosť otvorene vyjadriť svoje pocity a diskutovať o ťažkých témach je veľmi dôležitá a pomáha pri riešení vnútorných problémov. Podpora priateľov je neoceniteľnou pomocou.

Group of People Sitting on White Mat on Grass Field

  1. Robte, čo vás baví

Prázdniny sú ideálnym časom na splnenie vašich potrieb a nájdenie nových priateľov, nových aktivít a udalostí, ktoré do vášho života vnášajú radosť. Staňte sa dobrovoľníkom na doručovanie darčekov, kúpte si permanentku do fitnes centra – čokoľvek, aby ste získali potrebnú dávku endorfínov.

 

  1. Zaspomínajte si na šťastné časy

Sviatky sú pre tých, ktorí stratili milovaného človeka, ​​najťažším obdobím. Je preto prirodzené, ak premýšľame o smutných veciach, ale oveľa užitočnejšie je zamerať sa na šťastné spomienky a vytvoriť si akúsi protiváhu bolesti, pretože aj uprostred smútku môžete zažiť radosť.

Woman Holding Two Photos

  1. Staňte sa lepším človekom

Ak si chcete uctiť pamiatku blízkych, skúste zmeniť svoj život k lepšiemu. Buďte lepší: robte veci inak, zapáľte si sviečky, dajte im mená – a objímajte sa. Láska je večná.

 

  1. Vyhľadajte odbornú pomoc

Hovoriť s priateľmi a rodinou nemusí vždy stačiť. V takýchto prípadoch sa oplatí zvážiť odbornú pomoc terapeuta. Neváhajte a nebojte sa ukázať ostatným, že ste osamelí, smutní a je vám ťažko. Kvalifikovaný psychológ vám pomôže prežiť sviatky a vrátiť sa k životu.

Two Woman Chatting

  1. Robte dobré skutky

Nájdite spôsob, ako robiť dobro na pamiatku zosnulej osoby. Robením dobrých skutkov si ju pripomínate, za čo jej môžete z času na čas poďakovať.

 

  1. Nezabudnite oddychovať

Starať sa o seba je vždy dôležité, ale najmä počas obdobia trúchlenia. Žiaľ je veľmi únavný, preto si doprajte dostatok času na oddych. Ak existuje takáto možnosť – pospite si popoludní.

Woman Wearing Brown Sequin Dress Laying on the Bed

  1. Pripomeňte si, že časom sa to zjednoduší

Hlavná vec je mať na pamäti, že zármutok je iba určitým obdobím vášho života. Buďte trpezliví: časom sa uzdravíte a budete sa cítiť lepšie. Neodsudzujte sa ani sa za nič nekarhajte.

Zdieľajte tento text s tými, na ktorých vám záleží!

 

 

15 советов, как справиться с горем, особенно в праздничные дни

Психолог Мэри Поттер Кеньон рассказывает, как справиться с горем в праздничные дни: Праздничная пора – непростое время года, когда вы недавно попрощались с кем-то из родных и близких. Пережить утрату тяжело, но в праздничные дни – тяжело вдвойне. После утраты вам хочется сразу прийти в себя, но на это требуется время.