Odborníci na držanie tela a rovnováhu vysvetľujú 10 zlých návykov, ktoré môžu poškodiť zdravie zamestnancov

Vedci tvrdia, že dlhodobé sedenie môže viesť k zlému zdravotnému stavu. Dokonca označujú tento jav ako „chorobu sedenia“. Bolesť chrbta je veľmi častým problémom, pretože statické držanie tela zvyšuje stres v chrbte, ramenách, pažiach a nohách. Preto je dôležité vyhnúť sa určitým chybám pri sedení a riadiť sa odporúčaniami odborníkov.

 

Spoločnosť Bright Side prináša zlé návyky zamestnancov pri držaní tela, ktoré pravdepodobne robíme všetci počas dňa pri stole v práci.

 

  1. Monitor počítača by nemal byť veľmi blízko.

 

Vaše oči by mali byť v jednej rovine s bodom na obrazovke asi 3 až 7 centimetrov (5 až 7 cm) pod hornou časťou monitora. Ak je monitor takto umiestnený, nenakláňate hlavu. Ide o to, že máme lepšie zorné pole a pozeráte sa do horizontu, akoby ste sa dívali ponad neho. Keď nastavíte obrazovku na správnu a pohodlnú polohu, uvidíte viac. Navyše váš krk a chrbát nebudú trpieť.

 

  1. Netiahnite plecia dozadu a chrbát oprite zarovno so stoličkou.

 

Odborníci odporúčajú, aby váš chrbát bol zarovno so zadnou časťou kancelárskej stoličky. Musíte sa vyhnúť nakláňaniu vpred. Toto je obzvlášť dôležité, keď sa cítite unavení po dlhom sedení.

 

  1. Neuvoľňujte svoje nohy na zemi.

 

Je lepšie ohnúť kolená v určitom uhle, keď máte chodidlá položené rovno na podlahe. Odborníci tiež tvrdia, že je dobré zložiť si topánky, najmä ak majú podpätky. Ak sa stolička nedá nastaviť do správnej výšky, použite opierku na nohy.

 

  1. Nohy alebo členky umiestnite diagonálne.

 

Existuje veľa štúdií, ktoré naznačujú, že kríženie nôh pri práci za stolom je škodlivé. Lekári tvrdia, že to môže dokonca viesť k vysokému krvnému tlaku. Namiesto toho sa môžete pokúsiť urobiť nejaké cviky zakaždým, keď cítite nutkanie prekrížiť si nohy.

 

  1. Na udržanie neutrálnej polohy používajte ergonomické podpery.

 

Áno, pri sedení pri stole môže byť ťažké udržať neutrálny postoj. V tomto prípade však môžete použiť niektoré špeciálne podporné produkty. Môžu vám skutočne pomôcť pri vytváraní lepších ergonomických návykov.

 

  1. Sedadlo upravujete podľa toho, čo vaše telo potrebuje.

 

Výšku sedadla môžete nastavovať často a stále môžete urobiť veľa zmien. Jednoducho zmeňte „nastavenie“ vašej stoličky, kým nenájdete pre vás najpohodlnejšiu polohu. Je lepšie nepoužívať normálnu stoličku, pretože ju nemôžete regulovať. Niektorí odborníci tiež odporúčajú polohovateľné stoličky na sedenie. Umožňujú ľuďom sedieť alebo sa opierať rôznymi spôsobmi, takže môžete vykonávať niektoré cvičenia.

 

  1. Urobte si prestávku každých 30 minút.

 

Podľa lekárskych zdrojov dlhodobé sedenie môže spôsobiť únavu svalov. Potom čo strávite nejaký čas sedením so správnym držaním tela sa môže stať, že skĺznete späť do polohy, ktorá môže poškodiť váš chrbát. V takom prípade si robte časté prestávky. Špecialisti odporúčajú prestávky každých 30 minút a prinajmenšom vykonávať niektoré cvičenia každú hodinu.

 

  1. Upravte výšku svojej stoličky tak, že vaše boky budú mierne vyššie ako kolená.

 

Odporúča sa upraviť výška pracovnej stoličky. Boky by mali byť mierne vyššie ako vaše kolená. V zásade by mali byť vaše nohy ohnuté v uhle 90 stupňov. Na začiatku to môže byť ťažké, ale skúste túto pozíciu čo najviac udržiavať.

 

  1. Nastavte si výšku lakťovej opierky

 

Pri sedení na kancelárskej stoličke pri stole nesmiete zabudnúť na správne umiestnenie ramien. Mali by byť ohnuté v lakti v uhle 75 stupňov až 90 stupňov. Špecialisti odporúčajú toto umiestnenie nielen preto, aby ste sa vyhli bolesti chrbta, ale aj preto, aby ste ho posilnili.

 

  1. Pri práci za stolom používajte slúchadlá.


Keď pracujete pri stole, niekedy vás môže rozptyľovať priveľa vecí. Odborníci nie sú proti noseniu slúchadiel ale navrhujú, aby ste ich používali iba pri telefonovaní. Podporuje správne umiestnenie hlavy a šetria vás od bolesti chrbta, najmä ak máte veľa telefonátov. Odborníci však upozorňujú, že vždy keď budete pri práci používať slúchadlá, môžu vás izolovať od kolegov.

 

Ako často si uvedomujete, že pri práci za stolom máte zlé držaním tela?