Tipy: Ako spomaliť starnutie organizmu? MÁM 59 ale vyzerám na 45. VYSKÚŠAJTE TENTO TRIK

V ktorom momente začína naše telo starnúť? Je možné to nejako spomaliť alebo zvrátiť? Pokiaľ ide o ženské telo, možno s istotou povedať, že rozhodujúcim faktorom je menopauza.

Žiadna žena sa jej nevyhne, ale je možné jeho príchod oddialiť. A čím skôr sa dozviete, ako spomaliť starnutie, tým dlhšie to bude trvať.

Ak si urobíte niektoré z nasledujúcich návykov, získate ročný až desaťročný náskok pred starnutím. V prípade, že sa o to aspoň nepokúsite, kolagénové krémy či zázračné pilulky budú len vyhodené peniaze.

woman in black tank top wearing black framed eyeglassesunsplash

Ako spomaliť nástup menopauzy

Menopauza zastavuje reprodukčnú funkciu ženských pohlavných orgánov. V skutočnosti ide o stratu plodnosti, po čom začne telo prechádzať určitými zmenami.

Keď organizmus nemôže produkovať potomstvo, jeho hlavná funkcia (z hľadiska prírody) sa stráca. Spomalia sa všetky životné procesy a nastupuje regresia. Menopauza nie je len o zastavení menštruačného cyklu. Spolu s tým sa v tele ženy vyskytuje množstvo ďalších zmien:

  • riziko mŕtvice a srdcového infarktu sa zvyšuje, pretože sa oslabuje obehový systém
  • rýchla strata vápnika – spôsobuje krehkosť kosti
  • zvyšuje sa riziko vzniku zhubných nádorov
  • hladina estrogénu výrazne klesá, začínajú sa objavovať hlboké vrásky

Doprajte preto svojmu telu neoceniteľný darček a zaveďte do svojho života týchto 5 návykov.

group of people doing yogaunsplash

V prvom rade lekári odporúčajú prestať fajčiť. Výskumy ukazujú, že ide o jeden z mála faktorov, ktoré priamo súvisia s nástupom menopauzy (presnejšie povedané, nikotín, kyanid a oxid uhličitý). Fajčenie v priemere urýchľuje starnutie o 4 roky.

single cigarette stick with ashes stickunsplash

Samotný alkohol nespôsobuje menopauzu, no môže mať vplyv na jej skorší nástup. Rovnako ako aj časté pitie kávy (viac ako 2 šálky denne).

Športujte. Nie, neznamená to, aby ste okamžite kupovali ročnú permanentku do fitnes centra. Ranný beh a cvičenie však môžu pomôcť udržať vašu váhu na uzde. Faktom je, že s veľkým množstvom tuku v tele sa zvyšuje aj koncentrácia estrogénu. Jeho nadbytok sa spája s predčasnou menopauzou, tak isto, ako aj jeho nedostatok. Preto je také dôležité športovať a udržiavať si správnu rovnováhu hormonálneho systému.

silhouette photography of woman doing yogaunsplash

Stravovanie. Jedna štúdia z Veľkej Británie skúmala viac ako 35 000 žien. Počas experimentu vedci sledovali stravovacie návyky žien. Výsledky ukázali, že konzumácia sacharidov vedie ku skorému nástupu menopauzy. Reč je napríklad o ryži, cestovinách a sladkostiach. V priemere sa tým urýchľuje starnutie o jeden a pol roka.

meat with vegetables and sliced tomatoes in black bowlunsplash

Nevzdávajte sa mäsa. Vyhýbanie sa živočíšnym bielkovinám, ako aj mastným aminokyselinám, vedie k predčasnej starobe. V tomto ohľade majú ľudia, korí konzumujú mäso, výhodu oproti vegetariánom. Lekári odporúčajú častejšie zaradiť mäso do stravy najmä po 40-tke alebo 50-tke.

Zinok a vitamín B6. Neponáhľajte sa s nákupom rôznych výživových doplnkov. Vedci čoraz viac prichádzajú na to, že sú prakticky neúčinné. Bude oveľa užitočnejšie zahrnúť do jedálnička jedlá s vysokým obsahom potrebných látok: morské plody, bravčové mäso, jogurt, strukoviny.

cooked food on white ceramic plateunsplash

Dodržiavanie aspoň jedného bodu oneskorí menopauzu už o rok. Polovica – o 4 roky. A ak vediete zdravý životný štýl a dávate pozor na to, čo jete, staroba príde o desať rokov neskôr. Nezabudnite tento článok zdieľať so svojimi priateľmi na Facebooku!

 

Zdroj: sovkusom.ru