Dajte zbohom bolesti chrbta. 8 Cvikov, s ktorými budete ako znovuzrodení

Podľa štatistík až 40% svetovej populácie pociťuje bolesť v krížovej oblasti alebo sa stáva obeťou ischiasu. A najlepšou prevenciou tohto ochorenia je prevencia.

Pomocou špeciálnych cvikov môžete posilniť driekovú oblasť a predísť (alebo úplne zastaviť) zápalu sedacieho nervu. Cvičte denne a bolesť chrbta vás už nebude trápiť!

Cvik č. 1

Postavte sa čelom k sedadlu stoličky. Ohnite pravú nohu v kolene a položte ju na stoličku tak, aby stehno bolo rovnobežne so zemou a koleno bolo priamo nad členkom. Položte ľavú dlaň na vonkajšiu stranu pravého kolena a bez toho, aby ste pohli pravou nohou, otočte telo doprava. Niekoľkokrát sa zhlboka nadýchnite a vydržte v tejto polohe 30 sekúnd. Zopakujte cvik aj s ľavou nohou.

Cvik č. 2

Ľahnite si na chrbát pritlačte jedno koleno k hrudníku a druhú nohu držte rovno na zemi. Niekoľkokrát sa zhlboka nadýchnite. Uistite sa, že vaše ramená sú na podlahe. Opakujte 30 sekúnd s každou nohou.

Cvik č. 3

Východisková pozícia je rovnaká. Rozpažte ruky do strán, akoby ste tvorili písmeno T. Bez toho, aby ste zdvihli ramená z podlahy, otočte obe kolená najprv doprava a potom doľava. Dýchajte zhlboka a voľne. Cvik opakujte jednu minútu na každú stranu.

Cvik č. 4

Ľahnite si na chrbát a telom vytvorte písmeno T (nohy pri sebe, ruky roztiahnuté do strán). Jednu nohu držte rovno, druhú ohnite v kolene do pravého uhla a opačnú ruku položte na koleno. Otočte tvár k natiahnutej ruke. Obe ramená by mali byť pritlačené k podlahe. Dýchajte zhlboka – 1 minúta na každú stranu.

Cvik č. 5

Postavte sa vzpriamene, urobte krok vpred pravou nohou a ohnite ju v kolene. Ľavá noha je rovná. Pri otáčaní tela smerom k pokrčenej nohe spojte dlane a ruky položte tak, aby bol lakeť na vonkajšej strane pokrčeného kolena. Pokúste sa zostať v tejto polohe 30 sekúnd.

Cvik č. 6

Sadnite si na zem. Pokrčte pravú nohu v kolene a dajte ju za ľavé stehno. Položte pravú ruku na zem za seba a lakeť ľavej ruky na vonkajšiu stranu ohnutého kolena. Otočte telo smerom k vyrovnanej ruke a snažte sa udržať nohy v pôvodnej polohe. Ak to funguje – skúste v tejto polohe zostať 30 až 60 sekúnd a nezabudnite potom opakovať cvik aj s druhou nohou.

Cvik č. 7

Kľaknite si na kolená, dlane pritlačte k podlahe. Ohnite chrbát a zdvihnite hrudník. Dýchajte pokojne približne 10 sekúnd. Potom ohnite chrbát smerom von a bradu tlačte k hrudníku. Vydržte 10 sekúnd a vráťte sa do východiskovej polohy. Cvik vykonávajte 1-2 minúty.

Cvik č. 8

Sadnite si na päty s kolenami mierne od seba. Položte čelo na zem, natiahnite ruky priamo pred seba a uvoľnite sa, snažte sa zhlboka a pokojne dýchať. V tejto polohe môžete zostať tak dlho, ako chcete. Hlavná vec je nezaspať. Inak vám to vaše nohy neodpustia.

Ak pracujete v kancelárii, vediete sedavý životný štýl alebo si začnete všímať, že váš chrbát pravidelne opúcha alebo bolí – tieto cviky budú nielen vynikajúcou prevenciou, ale tiež pomôžu zbaviť sa existujúcich problémov.

 

Zdroj: otozh.com.ua

Zaujal vás článok, ktorý ste práve čítali? Budeme radi, ak ho podporíte lajkom, zdieľaním alebo komentárom. Je to najlepší spôsov, ako zadarmo podporiť portál mysmezeny.sk, aby sme mohli aj naďalej pre vás pripravovať skvelé články. Ďakujeme 🙂

0 replies on “Dajte zbohom bolesti chrbta. 8 Cvikov, s ktorými budete ako znovuzrodení”