Nevyhnutnosť pre ženy po 35-ke: Najlepšie cviky na posilnenie hrudných svalov

Prsia môžu byť krásne v každom veku. K tomu ale musíte pravidelne praktizovať súbor cvičení, posilňujúce svaly v tejto problémovej oblasti.

Prsné svalstvo je okrem iného potrebné na oporu prsných žliaz. Trénujte ich a vaše prsia budú pozdvihnuté, pevné a krásne. Nezabúdajte pri tom ani na svaly chrbta. So správnym držaním tela budete vyzerať atraktívne a cítiť sa skvelo.

упражнения для мышц груди для женщин

Vyskúšajte si nasledujúce cviky na posilnenie prsných svalov podľa známej francúzskej športovkyni a televíznej moderátorky Camilly Woller.

Cvik č.1 – „Lovenie hviezd“

Postavte sa na špičky, zdvihnite ruky nad hlavu a snažte sa chytať imaginárne hviezdy. Cvik vykonávajte striedavo každou rukou – otvorte ruku a následne ich zatvárajte do pästí.

упражнения для мышц груди для женщин

Cvik č.2 – „Modlitba“

Dvihnite ruky do oblasti hrudníka, dlane stlačte k sebe, ako keby ste sa modlili. Tlačte ich čo najviac k sebe po dobu 10 sekúnd. Cvik opakujte ešte 15-krát.

упражнения для мышц груди для женщин

Cvik č.3 „Plávanie“

Predstavte si, že plávate prsia. Vytiahnite ruky dopredu spolu s dlaňami nasmerovanými k sebe a následne ich roztvorte do oboch strán s použitím sily.

упражнения для мышц груди для женщин

Cvik č.4 – „Nožnice“

Natiahnite ruky dopredu rovnomerne so zemou. Zovrite ich v päste, prekrížte a rýchlo odťahujte od seba v malom rozsahu.

упражнения для мышц груди для женщин

Cvik č.5 – „Motýľ“

Položte si ruky na zátylok a lakte ťahajte dozadu. Vydržte v tejto polohe 10 minút. Následne na to si lakte spojte k sebe, dlane držte na zátylku a v tejto polohe ich držte ďalších 15 sekúnd.

упражнения для мышц груди для женщин

Cvik č.6 – „Kruhy“

Dajte si ruky do strán s obomi dlaňami nahor. Potom dlane pretočte smerom nadol a opíšte nimi pomyselný polkruh. Pri cvičení môžete vziať do rúk činky, v prípade, že to dovoľuje vaša ohybnosť ramenných kĺbov, vykonávajte krúživé pohyby.

упражнения для мышц груди для женщин

Prejdime k náročnejším cvikom, tie prvé boli akýmsi komplexom zameraným na rozvoj flexibility, tonusu, správneho držania tela, vrátane rozcvičky. Druhý komplex cvikov bude silové zameranie na budovanie a posilnenie svalov (je dôležité, aby ste vykonávali obe sady cvikov).

Kliky na kolenách

Ide o základný cvik s vlastnou váhou. Je vhodný aj pre ženy, ktoré sú začiatočníčky – zdvíhanie sa z kolien je totiž ťažšie ako zo špičiek. V tejto polohe sa aktivuje len horná časť tela.

Dlane si položte na zem, trochu širšie ako sú vaše ramená. Ruky ohnite v lakťoch a pokúste sa ísť čo najviac k zemi. Potom sa vytlačte nahor do pôvodnej polohy. Vykonajte 3 série s 15 opakovaniami.

Bench press s jednoručkami na naklonenej lavičke

Ľahnite si na lavičku s 20-30° sklonom. Ak ste doma, postavte si zo stoličiek horizontálnu lavičku a namiesto činiek si vezmite fľaše s vodou.

Rozpažte ruky, ohnite ich v lakťoch do pravého uhla. Následne činky dvihnite a narovnajte ruky – hore vydýchnite, dole nadýchnite. Urobte si 3 série s 15 opakovaniami.

Rozpažovanie ležmo na rovnej lavičke

Ľahnite si na lavičku, rozpažte ruky a jemne ich ohnite v lakťoch. Následne ich dvihnite tak, aby boli na úrovni vašich očí. Samotný cvik nie je náročný, pre vyššiu efektivitu si môžete urobiť 4 série po 15 opakovaní.

Pullover

Tento cvik je potrebné vykonávať na rovnej lavičke. Vezmite si do rúk jednu činku, zodvihnite ju na úroveň očí a lakte mierne ohnite. Činku dávajte pomaly za hlavu, ostaňte v tejto polohe 3 sekundy a vráťte sa do počiatočnej polohy. Pokojne bude stačiť, ak si urobíte 3 série s 10 opakovaniami.

Cvičenie s činkami patrí k najefektívnejším spôsobom, ako si čo najlepšie vyformovať pekné a pevné prsia. Hlavnou vecou je, aby ste to robili pravidelne. Vytvorte si svoj vlastný cvičebný plán, alebo požiadajte o pomoc skúseného trénera. Verte, že už za mesiac budete vidieť prvé pozitívne výsledky.

Netreba zabúdať ani na správnu výživu! Ďalšou zárukou zdravia je dobrá nálada a motivácia, potom ide všetko ľahšie. Súhlasíte?

Ak chcete mať aj vy dobre vyformovaný hrudník bez pomoci chirurgických zákrokov, orientujte sa na vyššie uvedené cviky!

zdroj:takprosto.cc

Zaujal vás článok, ktorý ste práve čítali? Budeme radi, ak ho podporíte lajkom, zdieľaním alebo komentárom. Je to najlepší spôsov, ako zadarmo podporiť portál mysmezeny.sk, aby sme mohli aj naďalej pre vás pripravovať skvelé články. Ďakujeme 🙂

0 replies on “Nevyhnutnosť pre ženy po 35-ke: Najlepšie cviky na posilnenie hrudných svalov”