piatok, 12 júna, 2026

Ak pijete čaj, mali by ste vedieť, čo to robí s vaším mozgom

Pijete čaj pravidelne? Štúdia Národnej univerzity v Singapure ukázala, že môžete mať vyšší výkon mozgu v porovnaní s tými, ktorí ho pijú len zriedka.

Pri skúmaní údajov o mozgu u starších ľudí vedci zistili, že tí, ktorí pili čaj aspoň štyrikrát týždenne, mali mozgové oblasti efektívnejšie prepojené.

Výskumný tím prijal 36 dospelých vo veku 60 a viac rokov a zbieral údaje o ich zdraví, životnom štýle a psychickej pohode. V rámci štúdie, ktorá prebiehala od roku 2015 do roku 2018, sa títo ľudia podrobili aj neuropsychologickým testom a magnetickej rezonancii (MRI).

Výsledky ukázali, že tí, ktorí konzumovali zelený čaj, čaj oolong alebo čierny čaj najmenej štyrikrát týždenne počas 25 rokov, mali efektívnejšie prepojené určité oblasti mozgu.

Vedúci tímu, profesor Feng Lei z katedry psychologického lekárstva na NUS Yong Loo Lin School of Medicine povedal, že výsledky ukazujú, že pravidelná konzumácia čaju môže chrániť mozog pred kognitívnym starnutím.

„Ako príklad si vezmeme analógiu cestnej premávky – oblasti mozgu považujte za cieľové body a spojenia medzi mozgovými oblasťami považujte za cesty. Ak je cestný systém lepšie organizovaný, pohyb vozidiel a cestujúcich sa stáva efektívnejším a využíva menej zdrojov.

„Podobne, keď sú spojenia medzi oblasťami mozgu štruktúrovanejšie, spracovanie informácií sa vďaka tomu môže vykonávať efektívnejšie,“ uviedol profesor Lei.

Predchádzajúce štúdie ukázali, že pitie čaju je dobré pre ľudské zdravie a medzi jeho priaznivé účinky patrí zlepšenie nálady či prevencia pred kardiovaskulárnymi chorobami.

Ďalšia štúdia spoločnosti Asst Prof Feng, uverejnená v roku 2017, zistila, že denná konzumácia čaju by mohla znížiť riziko demencie u starších ľudí až o 50 percent.

CNN

„Naše súčasné zistenia týkajúce sa mozgovej sústavy nepriamo potvrdzujú naše predchádzajúce zistenia, ktoré ukazujú, že priaznivé účinky pravidelného pitia čaju sú výsledkom zlepšenej organizácie mozgu spôsobenej prevenciou porúch vo fungovaní rôznych oblastí,“ uviedol.

Ak ste teda nikdy nepili čaj, je načase začať!

Zaujal Vás článok, ktorý ste práve čítali? Budeme radi, ak ho podporíte lajkom, zdieľaním alebo komentárom. Ďakujeme 🙂

Najnovšie

Tisíce Slovákov robia pred dôchodkom rovnakú CHYBU. Môže vás stáť stovky eur

Predstava pokojného odchodu do dôchodku sa môže rýchlo rozplynúť....

TOTO Richard Sulík o svojom synovi zrejme nečakal! Barami mu pustil kontroverzné videá Filipa

Čitateľov tentoraz nezaujímala ekonomika ani politické stratégie. Najsilnejšiu reakciu...

Štát zaplatí vodičom 25 000 eur za to, že prestanú šoférovať. Malta spustila netradičný program

Článok som postavil na paradoxe: štát ponúka mladým ľuďom...

„ZOMREL MI V NÁRUČÍ.“ Posledné chvíle Antonína Pašeka opísal otec: Toto sa číta len ťažko

Ešte pred niekoľkými týždňami sa o Antonínovi Pašekovi hovorilo...

Prečítaj si aj

Tisíce Slovákov robia pred dôchodkom rovnakú CHYBU. Môže vás stáť stovky eur

Predstava pokojného odchodu do dôchodku sa môže rýchlo rozplynúť....

TOTO Richard Sulík o svojom synovi zrejme nečakal! Barami mu pustil kontroverzné videá Filipa

Čitateľov tentoraz nezaujímala ekonomika ani politické stratégie. Najsilnejšiu reakciu...

Štát zaplatí vodičom 25 000 eur za to, že prestanú šoférovať. Malta spustila netradičný program

Článok som postavil na paradoxe: štát ponúka mladým ľuďom...

„ZOMREL MI V NÁRUČÍ.“ Posledné chvíle Antonína Pašeka opísal otec: Toto sa číta len ťažko

Ešte pred niekoľkými týždňami sa o Antonínovi Pašekovi hovorilo...

Tisíce Slovákov robia pred dôchodkom rovnakú CHYBU. Môže vás stáť stovky eur

Predstava pokojného odchodu do dôchodku sa môže rýchlo rozplynúť. Niektorí ľudia totiž tesne pred penziou zistia, že štát neeviduje všetky roky ich práce. Iným...

TOTO Richard Sulík o svojom synovi zrejme nečakal! Barami mu pustil kontroverzné videá Filipa

Čitateľov tentoraz nezaujímala ekonomika ani politické stratégie. Najsilnejšiu reakciu v rozhovore bývalého predsedu SaS Richarda Sulíka s influencerom Oskarom Baramim vyvolala úplne iná téma...

Štát zaplatí vodičom 25 000 eur za to, že prestanú šoférovať. Malta spustila netradičný program

Článok som postavil na paradoxe: štát ponúka mladým ľuďom desaťtisíce eur za to, aby na päť rokov prestali šoférovať. Ťažisko textu nie je v...
Verified by MonsterInsights