piatok, 12 júna, 2026

Pivo má priaznivejšie účinky na naše trávenie ako jogurt

Vzhľadom na to, že v ľudskom tele sa nachádza takmer rovnaký počet baktérií ako buniek, popularita rôznych probiotík (kyslá kapusta, kefír, jogurt) je pochopiteľná. Ak však nemáte radi kvasenú zeleninu a mliečne výrobky, budete spokojní s výsledkom novej štúdie: aj pohár tmavého piva denne pomáha udržiavať zdravú črevnú mikroflóru!

Eric Klassen z Amsterdamskej univerzity predstavil výsledky svojho prieskumu piva, podľa ktorého niektoré odrody obsahujú veľa prospešných mikroorganizmov.

Aj keď väčšina pív prechádza len jedným fermentačným procesom, niektoré silné belgické pivá sa fermentujú dvakrát, aby väčšie množstvo cukrov v rastlinných surovinách sa premenilo na alkohol. Na rozdiel od prvej fermentácie sa pri druhej fermentácii používajú špeciálne kvasinky, ktoré produkujú kyseliny, ktoré ničia patogénne baktérie.

Keď človek pije také pivo, milióny anti-patogénnych mikróbov vstúpia do radov armády črevných obrancov. Aj keď to môže byť prospešné pre naše zdravie, Klassen stále vyzýva k striedmosti.

„Vysoká koncentrácia alkoholu poškodzuje črevá, ale ak budete piť jedno takéto pivo denne, bude to veľmi užitočné,“ uviedol.

Predchádzajúce štúdie zistili, že pitie alkoholu je škodlivé pre ľudskúú črevnú mikroflóru, preto sa tým nenechajte uniesť.

Je tiež potrebné poznamenať, že vedci stále nenašli spoľahlivý dôkaz o výhodách probiotík pre črevnú mikroflóru. Existujú teoretické výhody, ale zatiaľ ich nebolo možné definovať s určitosťou.

Milovníci piva však dostali ďalší dôvod na jeho pitie!

zdroj foto:pexels.com

 

 

Zaujal Vás článok, ktorý ste práve čítali? Budeme radi, ak ho podporíte lajkom, zdieľaním alebo komentárom. Ďakujeme 🙂

Najnovšie

Tisíce Slovákov robia pred dôchodkom rovnakú CHYBU. Môže vás stáť stovky eur

Predstava pokojného odchodu do dôchodku sa môže rýchlo rozplynúť....

TOTO Richard Sulík o svojom synovi zrejme nečakal! Barami mu pustil kontroverzné videá Filipa

Čitateľov tentoraz nezaujímala ekonomika ani politické stratégie. Najsilnejšiu reakciu...

Štát zaplatí vodičom 25 000 eur za to, že prestanú šoférovať. Malta spustila netradičný program

Článok som postavil na paradoxe: štát ponúka mladým ľuďom...

„ZOMREL MI V NÁRUČÍ.“ Posledné chvíle Antonína Pašeka opísal otec: Toto sa číta len ťažko

Ešte pred niekoľkými týždňami sa o Antonínovi Pašekovi hovorilo...

Prečítaj si aj

Tisíce Slovákov robia pred dôchodkom rovnakú CHYBU. Môže vás stáť stovky eur

Predstava pokojného odchodu do dôchodku sa môže rýchlo rozplynúť....

TOTO Richard Sulík o svojom synovi zrejme nečakal! Barami mu pustil kontroverzné videá Filipa

Čitateľov tentoraz nezaujímala ekonomika ani politické stratégie. Najsilnejšiu reakciu...

Štát zaplatí vodičom 25 000 eur za to, že prestanú šoférovať. Malta spustila netradičný program

Článok som postavil na paradoxe: štát ponúka mladým ľuďom...

„ZOMREL MI V NÁRUČÍ.“ Posledné chvíle Antonína Pašeka opísal otec: Toto sa číta len ťažko

Ešte pred niekoľkými týždňami sa o Antonínovi Pašekovi hovorilo...

Tisíce Slovákov robia pred dôchodkom rovnakú CHYBU. Môže vás stáť stovky eur

Predstava pokojného odchodu do dôchodku sa môže rýchlo rozplynúť. Niektorí ľudia totiž tesne pred penziou zistia, že štát neeviduje všetky roky ich práce. Iným...

TOTO Richard Sulík o svojom synovi zrejme nečakal! Barami mu pustil kontroverzné videá Filipa

Čitateľov tentoraz nezaujímala ekonomika ani politické stratégie. Najsilnejšiu reakciu v rozhovore bývalého predsedu SaS Richarda Sulíka s influencerom Oskarom Baramim vyvolala úplne iná téma...

Štát zaplatí vodičom 25 000 eur za to, že prestanú šoférovať. Malta spustila netradičný program

Článok som postavil na paradoxe: štát ponúka mladým ľuďom desaťtisíce eur za to, aby na päť rokov prestali šoférovať. Ťažisko textu nie je v...
Verified by MonsterInsights