Bolesť driekovej chrbtice: 7 vecí, ktoré ju spôsobujú a ako sa jej zbaviť!

Ak aj Vás trápi bolesť chrbtice v driekovej oblasti, vedzte že nie ste sami. Mnoho ľudí má problém práve s touto časťou chrbtice a často si pomáhajú práve liekmi na zmiernenie bolesti. Poznáte to, rôzne hrejivé náplaste, zázračné krémy a gély či rôzne tabletky či prášky s rýchlym nástupom účinku.

No aj keď je táto metóda zaručená a istá, nie je vždy tá správna. Kľúčom k uvoľneniu bolestí sú malé zmeny vo veciach, ktoré robíte každý deň no škodia Vašej chrbtici a možno si to ani neuvedomujete

 

# 1  Nosíte úzke sukne a vysoké opätky

Aj keď puzdrové sukne vyzerajú na postave dobre a ľudia by sa za Vami otáčali, môžu Vám spôsobiť bolesti chrbta. Úzke sukne teda obmedzujú pohyb bokov čo následne zaťažuje chrbticu. Podobne je to aj s vysokými opätkami, nohy máte posadené do neprirodzenej výšky čo spôsobuje, že svaly v driekovej oblasti sa začnú posúvať.

Ak chcete aby Vás tak často nebolel chrbát a napriek tomu vyzerať stále dobre, zvoľte si sukne, v ktorých sa môžu Vaše nohy voľne hýbať a na nohy si obujte topánky, ktorých opätky nie sú vyššie ako 5 centimetrov.

 

Zdroj: pexels.com (upravené)

 

# 2  Často pijete sladené nápoje

Ak si rady a často doprajete sladené nápoje, môže to vyústiť do rôznych zdravotných problémov medzi ktoré patrí ak bolesť chrbtice. Časté pitie sladených nápojov môže spôsobiť obličkové kamene, pri ktorých sa nevyhnete silnej bolesti driekovej chrbtice. Perlivé nápoje navyše spôsobujú nahromadenie plynov v črevách, ktoré potom tlačia na chrbticu. Ak Vás teda po vypití sladeného nápoja bolí chrbát, mali by ste porozmýšľať o tom aby ste do Vášho pitného režimu zaradili viac čistej vody.

 

Zdroj: pexels.com (upravené)

 

# 3  Ste v strese

Keď sme v strese naše telo vylučuje určité hormóny, ktoré spôsobujú inštinktívne stuhnutie svalstva. Napäté svalstvo potom spôsobuje bolesť krku, ramien či chrbtice. Štúdie tak preukázali, že ak do svojho dňa zahrniete relaxáciu, pomôže to pri problémoch s bolesťou chrbtice.

 

Zdroj: pexels.com (upravené)

 

# 4  Spíte na nesprávnom vankúši

Keď spíte na vankúši, ktorý je vysoký, môžete sa cítiť pohodlne no ráno sa často môžete zobudiť s bolesťou chrbta. Mnoho vankúšov polohujú hlavu do neprirodzenej polohy čo teda spôsobuje tlak na krk a chrbticu a spôsobuje tak bolesť a výsledkom môže byť aj zlý spánok. Ak neviete spať bez vankúša, skúste si nájsť taký aby bol prispôsobený na Váš krk – nie príliš vysoký ani príliš nízky. Ďalší vankúš si položke medzi kolená (ak spíte na boku) alebo pod nich (ak spíte na chrbte). Je preukázané, že tento štýl spania tak znižuje tlak na chrbticu.

 

Zdroj: pexels.com (upravené)

 

# 5  Pri umývaní riadu máte zlý postoj

Pri umývaní riadu sa často krčíme nad drezom čím tlak pôsobí na driekovú časť chrbta a namáha svaly v tejto oblasti. Už po pár minútach v takomto postoji si každodenne spôsobíte bolesť chrbtice. Na to aby ste takto nenamáhali driekovú chrbticu, pri umývaní riadu si jednu nohu vyložte na malý stolček. To pomôže upraviť držanie Vášho tela a zmierňuje tak namáhanie driekovej chrbtice.

 

Zdroj: pexels.com (upravené)

 

# 6  Často chodíte po schodoch

Aj keď je chodenie po schodoch považované za zdravú alternatívu chodenia výťahom, ľuďom s bolesťami driekovej chrbtice to môže iba viac uškodiť. Ak teda trpíte bolesťami kolien či chrbtice, predtým ako začnete v rámci zdravého životného štýlu chodiť častejšie po schodoch, mali by ste sa najprv poradiť s lekárom.

 

Zdroj: pexels.com (upravené)

 

# 7  Čítate si v posteli

Ak si zvyknete pred spaním v posteli prečítať zopár strán z Vašej obľúbenej chyby, môže tým trpieť Vaša chrbtica. Pri čítaní v posteli Vám tak stuhnú ramená a krk, no ak si čítate zhrbený v miernom predklone, vytvárate tak napätie vo svaloch chrbtice čo spôsobuje aj bolesti v driekovej oblasti. Ak si teda potrpíte na čítaní knihy po náročnom dni pred spaním, zainvestuje radšej do pohodlnej stoličky či kresla prispôsobenej na podporu chrbtice.

 

Zdroj: pexels.com (upravené)

 

 

zdroj: brightside.me